رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234239

حمله سایبری به سازمان‌ها و نهادهای دولتی سعودی

ساعت 24- سازمان ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات عربستان سعودی با ابراز نگرانی از حملات سایبری به وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی این کشور از مسئولان این بخش‌ها خواست احتیاط‌ لازم را به عمل آورند.

حمله سایبری
style="text-align:justify">سازمان ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات عربستان سعودی به همه شرکت‌ها و نهادهای این کشور هشدار داد نسبت به حملات سایبری که با ویروسی موسوم به "شیمون 2" انجام شده است، هوشیار باشند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی در صفحه توییتر خود اعلام کرد چندین سازمان و نهاد این کشور در حملات سایبری هدف ویروس شیمون 2 قرار گرفته‌اند.
این هشدار پس از آن اعلام شد که خالد ابوخلیل، سخنگوی وزارت کار و توسعه اجتماعی عربستان، از حمله سایبری به این وزارتخانه و صندوق توسعه منابع انسانی آن خبر داد.
شبکه الاخباریه همچنین اعلام کرد برخی از شرکت‌های پتروشیمی و صنایع نفتی واقع در منطقه الجبیل با مشکلات و اختلالاتی مواجه شدند و برای محافظت از خود در برابر این ویروس، شبکه‌های خود را خاموش کردند.
شرکت صنایع شیمیایی صدرا، شرکتی تحت مالکیت آرامکوی سعودی و شرکت صنایع شیمیایی داو آمریکا، اعلام کردند که در شبکه خود با اختلالاتی مواجه شده‌اند.
این ویروس در سال 2012 ده‌ها هزار رایانه را در شرکت آرامکوی عربستان از کار انداخت.
پرس تی وی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها