رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 236532

طرز تهیه ی سمبوسه / دستور ساده و گام به گام تهیه انواع سمبوسه

طرز تهیه ی سمبوسه / دستور ساده و گام به گام تهیه سمبوسه / سمبوسه / مواد لازم برای تهیه سمبوسه / طرز پیچیدن سمبوسه با نان لواش / طرز تهیه خمیر سمبوسه / طرز تهیه سمبوسه پیتزایی / دستور ساده ی پخت انواع سمبوسه

h2 dir="RTL">سنبوسه

Image result for ‫طرز تهیه سمبوسه‬‎

سنبوسه که درتلفظ عامیانه (ن) آن حذف می شود و به شکل سمبوسه تلفظ می گردد غذایی است که اصل آن به جنوب و شرق ایران مثل استان هرمزگان وخراسان برمی گردد؛ اما اکنون در سایر مناطق ایران و جهان از جمله لبنان مصرف می شود. سمبوسه جزء غذا های سرخ کردنی است وبیشتر در فست فودی ها پخت می شود.دراین مقاله از سایت ساعت 24 طرز تهیه ی این غذای خوشمزه که بسیار آسان بوده و سریع آماده می شود خدمت شما تقدیم می کنیم. امیدواریم برای شما مفید باشد. طرز تهیه سمبوسه

مواد لازم برای تهیه ی سمبوسه

Image result for ‫طرز تهیه سمبوسه‬‎

سیب زمینی 4 عدد متوسط – پیاز 1 عدد متوسط – گوشت چرخ شده 200 گرم - جعفری تازه به صورت خرد شده حدود 3 قاشق – نان لواش 5 عدد – نمک و فلفل و سایرادویه های دلخواه به میزان دلخواه.

ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید و پوست بکنید پیاز را می توانید به صورت خرد شده یا به صورت رنده شده تفت دهید. گوشت چرخ شده را به همراه ادویه و نمک به آن اضافه کنید و بگذارید با حرارت آرام پخته شود.سیب زمینی‌ آماده را به آن اضافه کنید و در آخر جعفری خرد شده را افزوده کاملا با هم مخلوط کنید. در این مرحله مواد مورد نیاز سمبوسه آماده است. درمرحله بعدی طرزپیچیده سموسه را آموزش خواهیم داد طرز تهیه سمبوسه

طرز پیچیدن سمبوسه با نان لواش

Image result for ‫پیچیدن سمبوسه‬‎

برای پیچیدن مواد سمبوسه با نان لواش ابتدا نان ها را به صورت مستطیل هایی با ابعادی در حدود 12 در30 سانتی متر در بیاورید. همانطوری که نان ها ی مستطیلی را روبه روی خود به درازا پهن کرده اید به اندازه ی لازم از مواد سمبوسه درقسمت بالای نان ها بریزید.

سپس گوشه ی سمت راست بالا را به شکل مثلث روی مواد تا کنید و حاشیه سمت چپ نوار را برای جلوگیری از نریختن مواد تا کنید

حالا مثلثی که داخلش مواد سمبوسه است را به طرف خودتان تا کنید ودرآخرکار مثلث آخری را برروی دیگری تا کنید. حالا می توانید آن را در روغن سرخ کنید.

طرزتهیه خمیر سمبوسه

Image result for ‫پیچیدن سمبوسه‬‎

می توان به جای پیچیدن مواد سمبوسه با نان لواش خودمان خمیر سمبوسه را تهیه کنیم و مواد سمبوسه را درون آن بریزیم در اینجا قصد داریم طرز تهیه ی خمیر سمبوسه را خدمت شما آموزش دهیم:

مواد لازم: آرد سفید سه پیمانه – روغن یک و نیم پیمانه – نشاسته 1 قاشق غذا خوری – نمک یک قاشق چای خوری – آب گرم به مقدار مورد نیاز- تخم مرغ 1 عدد

ابتدا به مقدار لازم آب گرم آماده می کنیم. سپسس روغن را به آرد اضافه می کنیم وبا آن مخلوط می کنیم. آب گرم را به تدریج اضافه می کنیم وبه کمک دست باهم مخلوط می کنیم. دراین مرحله نشاسته و تخم مرغ و نمک را هم به آن اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم. خمیر به دست آماده باید حد وسط باشد به این معنی که نه خیلی سفت باشد نه خیلی شل. وقتی خمیرمان به این درجه رسید باید مدتی بماند تا خوب عمل بیاید برای این کار خمیر را درون کیسه ی پلاستیکی بگذارید تا یکی دو ساعت به حال خود بماند.

بعد از آماده شدن خمیر نوبت صاف کردن و ریختن مواد سمبوسه درون آن است. برای این کار گلوله هایی به اندازه ی دلخواه از خمیر بردارید و آن را در روی سطحی صاف با وردنه خوب باز کنید تا سطح خمیر نازک شود. سپس با قاشق از مواد آماده شده را در یک قسمت خمیر ریخته قسمت های دیگر را روی آن قراردهید و لبه ها را از تمام قسمت ها فشار دهید تا به هم بچسبد.

حالا همه چیز آماده است تا سمبوسه های آماده را درون روغن سرخ کنید. طرز تهیه سمبوسه

طرز تهیه ی سمبوسه ی پیتزایی

Image result for ‫سمبوسه پیتزایی‬‎

مواد لازم: گوشت چرخ کرده 200 الی 300 گرم – پیاز 1عدد بزرگ – قارچ نیم کیلو – رب گوجه فرنگی به میزان دلخواه – فلفل دلمه 1 عدد – پنیر پیتزای رنده شده به میزان دلخواه – روغن، نمک، زرد چوبه، آویشن و فلفل هم به میزان لازم- تعدادی نان لواش.

طرز تهیه: ابتدا پیاز را پوست کنده خرد می کنیم و به همراه زرد چوبه و فلفل کمی در روغن تفت می دهیم سپس گوشت چرخ کرده را برروی پیاز در حال تفت می ریزیم و می گذاریم در حدود 10 دقیقه با حرارت آرام بپزد. در این مرحله قارچ و فلفل دلمه ای را هم که قبلا خرد کرده ایم، به پیاز و گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم ومدت زمان دیگری تفت می دهیم تا آب قارچ کاملا گرفته شود حالا رب گوجه فرنگی را با موادمان کاملا مخلوط می کنیم و درآخر هم نمک و آویشن را هم اضافه می کنیم. بعد از آماده شده مواد سمبوسه پیتزایی نوبت سرخ کردن سمبوسه است. برای این کار نان لواش را به شکل مستطیل در می آوریم مواد را داخل آن می ریزیم بر روی آن پنیر پیتزا می پاشیم ودر روغن سرخ می کنیم.

در این مقاله من تلاش کردم تا طرز تهیه ی سمبوسه ی معمولی و سمبوسه ی پیتزایی را توضیح بدهم همچنین طرز پیچیدن سمبوسه و درست کردن خمیر سمبوسه را هم بیان کردم. انواع سمبوسه به عنوان یک پیش غذای خوشمزه برای کودکان دلبندتان و البته همه ی اعضای خانواده ی شماست. امیدوارم از خوردن آن لذت ببرید ولی حواستان باشد در مصرف غذا های سرخ کردنی و فست فود ها زیاده روی نکنید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم. امیدوارم همیشه سلامت باشید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها