رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 238193

سردار سلامی: نرخ افزایش قدرت دفاعی کشور روزانه است

ساعت 24- جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نرخ افزایش قدرت دفاعی ما روزانه است گفت: در حوزه اقتصاد هم می‌توانیم همین راهکار را پیاده‌سازی کنیم.

سردار سلامی.jpg
style="text-align:justify"> سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی مدیریت جهادی با بیان اینکه ما ادامه‌دهنده راه امامی هستیم که عظیم‌ترین شکست را به بزرگ‌ترین امپراطوری جهان تحمیل کرد و جغرافیای سیاسی عالم را تغییر داد، اظهار داشت: حضرت امام(ره) بعثتی مجدد را برای مواجهه با جاهلیت مدرن آغاز کرد و سرنوشت بشریت را تغییر داد و عدالت، آزادی و کرامت انسانی را برای ملت‌های مستضعف تفسیر کرد.


وی ادامه داد: حضرت امام(ره) واژه جهان اسلام را در ادبیات سیاسی عالم وارد کرد و مسیر جدیدی برای فتح قله‌های بزرگ توسط ملت ایران ساخت و انقلاب او یک استثناء در عالم خلقت به وجود آورد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مقام معظم رهبری دایره نفوذ و تاثیر انقلاب را تا اقصی نقاط عالم گسترش دادند، خاطرنشان کرد: ایشان سیاست قدرت‌های بزرگ را دفع کردند و به مسلمانان مسیر آزادی‌بخش را الهام کردند.

سردار سلامی با بیان اینکه به صورت طبیعی شخصیت هر ملت و دامنه و قلمرو وسعت آن به میدان اندیشه‌های او بستگی دارد، اظهار داشت: هر ملتی به اندازه‌ای که قلمرو آرمان‌ها و دامنه اعتقادات او بزرگ باشد، بزرگ است و هر انسانی اگر براساس شاکله وجودی خود عمل کند، جهان‌بینی او بزرگ‌تر و شخصیتش وسعت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه در انقلاب ما رخ داد، آفرینش‌گر میدان جهاد بود، گفت: نوع نگاه رهبر انقلاب و حضرت امام(ره) به قدرت‌هایی که به ظاهر بزرگ بودند، نگاه حقیرانه‌ای بود. دشمنان می‌خواهند از تبدیل شدن ما به یک قدرت جلوگیری کنند، زیرا آنها نمی‌توانند تغییر هندسه جدید قدرت را تحمل کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: اما ملت ایران از میان این صف‌آرایی عبور کرد و مسیر خود را پیمود، زیرا امام(ره) و رهبر انقلاب به ما آموختند که قدرت‌های غیرالهی برای تکیه بسیار کوچک هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه یک مدیر جهادی از منظر الهی به موضوعات نگاه می‌کند و دشمنان را حقیر می‌شمارد، عنوان کرد: وقتی انسان چیزی را کوچک ببیند، اعتماد به نفس او بالا می‌رود و رهبران الهی قدرت تکثیر شخصیت و مدیران جهادی را دارند، مانند حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب که مدیرانی‌ را در تراز افق اندیشه‌های خود تربیت کردند.

وی ادامه داد: مدیر جهادی هرگز هیچ بن‌بستی را نمی‌بیند و مسیر جهاد را در میدان جهاد می‌بیند که این یک معیار بزرگ است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما تجربیات بلندی از این انسان‌های بلندنظر داریم که غیرممکن‌ها را ممکن کردند، خاطرنشان کرد: برای مثال سردار طهرانی‌مقدم در جستجوی راهی برای غلبه بر ناوهای آمریکایی بود که اگر ما می‌توانستیم این کار را انجام دهیم، انقلاب عظیم در قدرت دفاعی ما ایجاد می‌شد.

سردار سلامی ادامه داد: به همین دلیل ما به دنبال راهی برای استفاده از موشک‌های بالستیک با دقت بالا برای مقابله با هدف‌های متحرک بودیم که تاکنون مشابه آن را نه آمریکایی‌ها و نه روس‌ها نتوانسته‌اند، بسازند.

وی با بیان اینکه ترسیم این هدف، شجاعت فوق‌العاده‌ای می‌خواهد، تاکید کرد: وقتی همت بلند و اندیشه‌های بزرگ به میدان می‌آید، با توکل به خدا غیرممکن‌ها ممکن می‌شود؛ بر همین اساس نیروهای ما به رهبری شهید طهرانی‌مقدم توانستند تمام زنجیره‌های این فناوری ناممکن را اجرا کنند تا در یک روز تاریخی ما هدفی در مقیاس دو سوم یک ناو هواپیمابر در دریا را توانستیم مورد اثبات قرار دهیم که این یک واقعیت استثنایی و شگفت‌انگیز است و ما داستان ناوهای جنگی و هواپیمابر آمریکا را با این طراحی‌ جدید تمام کرده‌ایم و پس از آن دشمن به این نکته اعتراف کرد که باید استراتژی دریایی خود را تغییر دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: البته ما قبل از آن گفته بودیم که این ناوها آهن‌گرازه هستند، اما آمریکایی‌ها نیز بعدا به این نکته اعتراف کردند.

سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه مدیر جهادی از ملامت دیگران نمی‌ترسد، گفت: ما نیازمند چنین روحیه‌ای برای دستیابی به پیشرفت‌های بزرگ هستیم؛ آنچه که امروز به عنوان نمادهای پیشرفت‌های علمی می‌بینیم، نتیجه مجاهدت علمی در دوران تحریم‌هاست و هر کجا دشمن بیشتر فشار آورد، ما موفق‌تر شدیم.

وی با بیان اینکه تنها راه پیشرفت و امنیت قوی شدن است، تصریح کرد: امروز هر مدیر جهادی در هر نقطه‌ای باید خود را برای نبرد با بزرگ‌ترین قدرت تاریخ آماده کند و امروز ما در تمام عرصه‌های کشور مواجه با یک جنگ بزرگ و همه‌جانبه هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در این جنگ تنها با پیروی از الگوی جهادی می‌توان پیروز شد، خاطرنشان کرد: ما امروز توانسته‌ایم جهان اسلامی را از سیطره سیاسی دشمنان خارج کنیم و هر روز میدان نقش دشمنان در جهان اسلام کوتاه‌تر می‌شود.

سردار سلامی ادامه داد: امروز دامنه قدرت‌های دشمنان در حال فرسوده شدن است و این فرسایش درباره توانمندی‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از درون جامعه آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه نرخ افزایش قدرت دفاعی ما روزانه است، گفت: در حوزه اقتصاد هم می‌توانیم همین راهکار را پیاده‌سازی کنیم، زیرا ما 4 مولفه رهبر بزرگ، آرمان‌بزرگ، ملت‌بزرگ و دشمن بزرگ را که نیاز هر کشوری برای به عظمت رسیدن است، داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما امروز به قدرت منطقه‌ای با دامنه تاثیر جهانی تبدیل شده‌ایم، تصریح کرد: در سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب به ملت ایران نگاه کنید؛ اگر کشوری بتواند در مقابل قدرت‌های بزرگ بایستد و شکست نخورد به عنوان قدرت شناخته می‌شود.

سردار سلامی با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: امروز حل مسائل بزرگ منطقه که همه قدرت‌های بزرگ در این حوزه صاحب راهبرد هستند، ایران در این میان حرف اول را می‌زند و آنها در این باره در حاشیه قرار دارند.

وی در پایان تاکید کرد: این موفقیت‌ها زیر سایه پرچم اسلام و رهبری مقام معظم رهبری به وجود آمده است؛ برای ما شکست یک گزینه نیست و هر عدم موفقیت هم تنها نقطه‌ای از مسیری است که در حال پیمودن هستیم، اما گزینه اصلی که در تعقیب آن هستیم پیروزی نهایی است که در دسترس است و به نظر من ایران ظرف سال‌های آینده به یک تمدن شکوهمند در آینده تبدیل خواهد شد.
تسنیم
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها