رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 238993

کرملین: اخبار مربوط به واگذاری جزایر «کوریل» به ژاپن کذب است

ساعت24-سخنگوی کرملین اعلام کرد که اخبار رسانه‌ها مبنی بر اینکه روسیه جزایر کوریل را برای استفاده موقت در اختیار ژاپن قرار داده است، صحت ندارد.

laquo;دیمیتری پسکوف» سخنگونی کرملین در یک ویدئوکنفرانس به خبرنگاران گفت که بعید است که اوضاع شرق اوکراین بخشی از توافق با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مربوط به روند آماده سازی نشست میان ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت: «در حال حاضر مشخص نیست که ما در حال آاده سازی چه چیزهایی (برای برگزاری این نشست) هستیم».

وی در خصوص جزایر «کوریل نیز گفت که گزارشات رسانه‌ها که مدعی شدند روسیه جزایر کوریل را در اختیار ژاپن قرار داده است، اشتباه و کذب است.

پیش از این، رسانه‌های ژاپن گزارش کرده بودند که روسیه در نتیجه نشست با رهبران کشور ژاپن، جزایر کوریل را برای استفاده موقت در اختیار ژاپن قرار داده است.

پسکوف در این خصوص توضیح داد: «ما منبع این اطلاعات را نمی‌دانیم. این اطلاعات صحت ندارد».

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، جزایر کوریل که در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین‌های شمالی خوانده می‌شود در پایان جنگ جهانی دوم به تصرف اتحاد جماهیر شوروی سابق درآمد و در آن زمان نیروهای شوروی سابق 17 هزار ژاپنی ساکن جزایر را بیرون راندند.

طبق این گزارش، در 70 سال گذشته، موضوع مالکیت بر این جزایر موجب به وجود آمدن تنش‌هایی در روابط سیاسی روسیه و ژاپن شده بود.

بنا به گزارش بی بی سی، در حال حاضر حدود 14 هزار روس در این جزایر زندگی می‌کنند که عمدتاً به ماهیگیری اشتغال دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها