رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 240504

معوقات معلمان پرداخت شد

ساعت 24- وزیرآموزش و پرورش گفت: 2 هزار و 700 میلیارد تومان از معوقات معلمان پرداخت شد که از این میزان و تا پایان شهریور ماه سالجاری مطالبات حق التدریسی ها نیز به آنان پرداخت شد.

وزارت آموزش و پرورش
فخرالدین احمدی واعظ آشتیانی روز سه شنبه و در حاشیه برگزاری سومین همایش ملی روانشناسی مدرسه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه سعی می شود برای 6 ماه دوم و تا اسفند ماه سالجاری پرداختی ها به معلمان حق التدریس تامین شود.

وی گفت: یکی از برنامه های آموزش و پرورش کاهش حجم کتاب های درسی است و به دنبال آن هستیم در کنار مهارت آموزی در بین دانش آموزان ، این مهم نیز به خوبی اجرایی شود و به عنوان یک برنامه ملی به آن باید نگریست.


دانش آشتیانی نسبت به تنوع در مدارس اظهار کرد: روال کنونی تفکیک دانش آموزان که در مدارس صورت می گیرد تخصصی نیست و جداسازی دانش آموزان حتی در یادگیری آنان آسیب زا است از این رو در سند تحول با وجود زیرنظام های تعریف شده برای حرکت به سمت کاهش تنوع ، تاکید شده است.


وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه به نظر من در کشور نباید بیشتر از یک نوع مدرس وجود داشته باشد ، افزود: در دنیا حتی دانش آموزان استثنایی هم در مدارس عادی تحصیل می کنند و از طرفی دستیار و مشاور برای آنان قرار می دهند و کمتر این دانش آموزان را در مدارس جدا قرار می دهند چراکه آن مدارس جداسازی شده در بسیاری از مواقع آسیب زا هستند.


وی گفت: برای تحقق این امر باید مسایل فرهنگی خانواده ها را اصلاح کرد تا نسبت به حضور دانش آموزان در کنار یکدیگر به امری عادی تبدیل شود و ضمن اینکه تعامل صورت می گیرد آسیب ها کاهش خواهد یافت .

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها