رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 241915

سرزمینی که در آن به زنان به‌خاطر خشکسالی تجاوز میشود+تصاویر

ساعت 24- در جمهوری سومالی لند به زنان در نتیجه خشکسالی شدید تجاوز می‌شود و سقط جنین‌های بسیاری روی می‌دهد. ده‌ها هزار نفر از مردم در نتیجه مستقیم وقوع خشکسالی در شاخ فریقا آواره شده‌اند. این خشکسالی در سال جاری بی‌سابقه بوده است. زنان و مادران جوان نیز در حال تحمل فشار شدید ناشی از آن و پیامدهای منفی این موضوع هستند.

6
- در جمهوری سومالی لند به زنان در نتیجه خشکسالی شدید تجاوز می‌شود و سقط جنین‌های بسیاری روی می‌دهد. ده‌ها هزار نفر از مردم در نتیجه مستقیم وقوع خشکسالی در شاخ فریقا آواره شده‌اند. این خشکسالی در سال جاری بی‌سابقه بوده است. زنان و مادران جوان نیز در حال تحمل […]


روزنامه بریتانیایی «ایندپندنت» با انتشار گزارشی در این‌باره می‌نویسد: «هدان احمدان» دو روز پیش از ان که خبرنگار ما از او عکس بگیرد مورد آزار جنسی قرار گرفته بود بسیاری از زنان مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند. آنان مقصر اصلی را دسته‌های تبهکار متشکل از مردان جوان می‌دانند. هدان می‌گوید: «دو روز پیش چهار مرد آمدند من را ربودند و به من تجاوز کردند. بسیاری از زنان و دختران که در اردوگاه هستند مورد تجاوز توسط گروه‌های تبهکار قرار گرفته‌اند. او اکنون در پناهگاهی موقتی زندگی می‌کند. او بدلیل خشکسالی در شرق سومالی به اردوگاه آوارگان رفته است. فقدان حضور پلیس، نبود نور کافی در شب، فقدان امکانات بهداشتی و افزایش تعداد زنان خانوار سبب شده تا آن اردوگاه محیطی ایده‌آل برای متجاوزان باشد.
سرزمینی که در آن به زنان به‌خاطر خشکسالی تجاوز می‌شود+تصاویر
هدان می‌گوید که هیچ حریم خصوصی‌ای در آنجا وجود ندارد و فضا بیش از اندازه باز است. او می‌گوید به دلیل تاریکی بسیاری از زنان و دختران به‌راحتی ربوده شده و مورد تجاوز قرار می‌گیرند. صحرا حسین یکی از قدیمی‌ترین ساکنان آن اردوگاه می‌گوید که این موارد به راحتی اتفاق می‌افتند.
ایندیپندنت اشاره می‌کند که سومالی لند نقطه‌ای خشک و در شاخ آفریقا واقع شده و از نظر بین‌المللی برسمیت شناخته نشده است و امسال به دلیل پدیده ال نینو یکی از بدترین خشکسالی‌ها را تجربه کرد و منجر به آواره‌شدن ده‌ها هزار نفر از ساکنان آن منطقه شد که اکثرا زندگی‌شان چوپانی است. جمهوری سومالی لند نامی است که قبایل پنج استان شمالی سومالی از ۱۹۹۱ به خود دادند و از کشور سومالی جدا شده‌اند.
سرزمینی که در آن به زنان به‌خاطر خشکسالی تجاوز می‌شود+تصاویر
این روزنامه بریتاینایی اشاره می‌کند که بادهای ناشی از آب گرم در اقیانوس آرام باعث ایجاد تغییر در چرخه آب و هوایی و ایجاد پدیده ال نینو شده است. این نتیجه بررسی جدید منتشر شده توسط انجمن هواشناسی امریکا است که نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی بدتر شده است. در این مطالعه آمده است که در نتیجه خشکسالی دوره‌ای در سومالی لند پدیده ال نینو خود را با شدت بیشتری نشان داده است.
هارگیسا پایتخت آن منطقه مقصد اصلی برای بسیاری پناهجویانی است که از بخاطر بدی آب و هوا گریخته‌اند. کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که در آن منطقه بیش از ۸۵ هزار نفر آواره‌ و بی‌خانمان زندگی می‌کند. در این گزارش آمده است وضعیت برای زنان پناهجو بدتر شده است. هنگامی که زنان به پایتخت می‌رسند به حاشیه رانده می‌شوند؛ در محیط‌های خصمانه قرار می‌گیرند و فرصت‌های شعلی کمی دارند. از تجاوز جنسی، مصاره غیرقانونی زمین تا عدم امکانات بهداشتی همگی معضلات و آسیب‌هایی هستند که آن‌ها با آن مواجه‌اند. این در حالیست که مردان راحت‌تر شغل پیدا می‌کنند. در نتیجه پیامدهای خشکسالی برای زنان بدتر بوده است.
«امینه عبدالحسین» یک مادر آواره با سه فرزند در داخل پناهگاه موقت به تابش نور خورشید نگاه می‌کند و می‌گوید که دو ماه پیش وارد آنجا شده است. او می‌گوید خشکسالی باعث شد حیواناتش کشته شوند و کمبود آب او و فرزندانش را مجبور به مهاجرت کرد. او می‌گوید ضعیف شده و خونریزی‌اش متوقف نمی‌شود.
سرزمینی که در آن به زنان به‌خاطر خشکسالی تجاوز می‌شود+تصاویر
بسیاری از زنان در گزارش سازمان ملل متحد به دلیل خشکسالی محبور به سقط جنین شده‌اند. «کاترین گریس» استاد جغرافیا در دانشگاه یوتا می‌گوید که در مراحل نخست توسعه و تکامل جنین در داخل رحم مادر تغییرات آب و هوایی می‌تواند بر جنین تاثیر منفی بگذارند. امینه می‌گوید به محض آن‌که شوهرم من را در این حالت دید من را ترک کرد. او می‌گوید مانند بسیاری دیگر از زنان در آن اردوگاه برای زنده ماندن سنگ بر می‌دارد و آن را در بازار می‌فروشد. او می‌گوید که کار بسیار دشواری است و حمل بارهای سنگین باعث شده او از درد رنج ببرد.
او پولی که در می‌آورد را خرج پرداخت اجاره‌بها و خرید مواد غذایی می‌کند. با این حال، می‌گوید که اگر پول را به موقع پرداخت نکند پناهگاه را به آتش می‌کشند. او می‌گوید هیچ حمایت انسان‌دوستانه‌ای از سوی جامعه بین‌المللی به آنان نشده است و تنها سازمان‌های مختلف افرادشان را برای پرسش و ارزیابی وضعیت فرستاده‌اند اما دیگر بازنگشته‌اند.
سرزمینی که در آن به زنان به‌خاطر خشکسالی تجاوز می‌شود+تصاویر
ایندیپندنت اشاره می‌کند که این تنها زنان نیستند که متحمل پیامدهای منفی ناشی از خشکسالی می‌شوند، افراد مسن و نوه‌های آنان نیز ضعیف شده‌اند. حیوانات ساکنان آن منطقه نیز به دلیل گرسنگی و شدت گرمای زیاد تلف شده‌اند. اهالی محل می‌گویند که پیشتر نیز با خشکسالی مواجه بوده‌اند اما میزان گرمایش امسال بی‌سابقه بوده است.
سرزمینی که در آن به زنان به‌خاطر خشکسالی تجاوز می‌شود+تصاویر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها