رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 241949

ضربات سر در فوتبال عامل صدمات مغزی

ساعت24-براساس تحقیقات دانشمندان ضربات سر در فوتبال می تواند خطرناک باشد و به فوتبالیست ها صدمات مغزی وارد کند.این بررسی ها به دلیل بیماری برخی بازیکنان سابق فوتبال پیگیری شده است.

ضربه سر در فوتبال خطرناک است
به گزارش ساعت 24 براساس نتایج تحقیقی که انجام شده رابطه معنی داری میان ضربات مدام سر با آسیب ذهنی بازیکنان فوتبال در دراز مدت پیداشده است. این تحقیق روی ۶ بازیکن سابق فوتبال که به دلیل ضربات سرشان معروف بوده اند انجام شد، که همگی بعدها به بیماری فراموشی مبتلا شدند.

اتحادیه فوتبال اروپا، اعلام کرده که این پروژه تحقیقاتی را با هدف به اثبات رساندن خطراتی که بازیکنان جوان در طول مسابقات و تمرین‌ها با آن روبرو هستند، به اجرا در می آید. به گفته یوفا مورد مطالعاتی این تحقیق یکی از باشگاه‌های لیگ برتر خواهد بود.

دکتر "ایان بیسلی"، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال انگلیس گفته که این سازمان از فیفا خواسته در این رابطه تحقیق کند. او گفته بلافاصله بعد از این که مشخص شد سه نفر از بازیکنان تیم ملی انگلستان در جام جهانی ۱۹۶۶ - مارتین پیترز، نابی استیلز و رایان ویلسن- آلزایمر گرفته‌اند، فدراسیون فوتبال انگلستان از فیفا خواسته تحقیقاتی را در این باره شروع کند.

ایان سنت جان که بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ در لیورپول بازی می‌کرد، گفته از میان گروه حدود ۱۶ نفری هم‌تیمی‌هایش در آن دوره، ۶ نفر به آلزایمر مبتلا شده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها