رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 241976

اعتراض رییس هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران

پتروشیمی اراک نظم تولیدکنندگان پایین‌دستی را مختل میکند

ساعت 24- مجتمع پتروشیمی اراک به دلیل اینکه انحصارگر بازار برخی محصولات مرتبط با صنعت تکمیلی استفاده‌کننده از این تولیدات است بازی در اقتصاد را آموخته است. این واحد پتروشیمی که تولیدات آن در نهایت به تولید گراتول منجر می‌شود هر گاه عرضه کل از طریق واردات افزایش می‌یابد قیمت محصولات خود را در بورس یا به شکل فروش آزاد کاهش می‌دهد و شرایط را برای تولیدکنندگان کفش غیراقتصادی می‌کند. این واحد پتروشیمی هر گاه عرضه کل DOP و PVC به هر دلیل کاهش می‌یابد عرضه را کاهش داده و شرایط را سخت می‌کند.

کفش
علی لشکری، رییس هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران به ساعت 24 گفت: در حالی که در هفته معادل 1800 تن تقاضا برای دی‌اتیل هگزاتول وجود دارد اما عرضه آن 1100 تن است و به همین دلیل تولیدکنندگان انحصاری این محصول می‌توانند بر قیمت این محصول و محصولات مشتق از این کالا موثر باشند، در حالی که توزیع مناسب این کالاها و تنظیم بازار محصولات مورد نیاز برای تولید کفش شرایط را برای صادرات به افغانستان و عراق با ارزش افزوده مناسب ممکن می‌کند، اما رفتاری که پتروشیمی اراک با مصرف‌کنندگان دارد، امکان برنامه‌ریزی از آنها را سلب می‌کند.


وی که در نشست کمیسیون صنعت اتاق تهران حاضر بود خطاب به مهدوی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان پایین‌درستی نمی‌دانند با میزان متفاوت عرضه در هر مقطع زمانی را چه کار کنند و برنامه‌ریزی آنها مختل شده است. او خواستار ارایه بدون دردسر مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین‌دستی واحدهای پتروشیمی شد و گفت: با اینَ رفتارها نمی‌توان به صادرات فکر کرد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها