رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 242118

میرسلیم: فرصت چهارساله روحانی از دست رفت/ علت شورش‌های کارگری در دولت سازندگی اشرافیگری مسئولان بود/ ماجرای تذکر مرحوم هاشمی به روحانی در جلسه مجمع/ رئیس دولت اصلاحات حرمت واژه اصلاحات را شکست

ساعت24-رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اختلاف مرحوم هاشمی و روحانی در جلسه مجمع گفت: روحانی معتقد بود برنامه توسعه جزو وظایف رئیس‌­جمهوری است و دلیلی ندارد مجمع آن را تدوین کند، اما مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت آقای روحانی! ما نمی‌­توانیم ابلاغیه مقام معظم رهبری را با این تشخیصی که شما دارید کنار بگذاریم.

مصطفی میرسلیم
style="text-align:justify">سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اولین نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران است که از طرف حزب مؤتلفه به ائتلاف اصولگرایان پیشنهاد خواهد شد.

سید مصطفی میرسلیم (زادهٔ 19 خرداد 1326 در تهران) عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود.

او از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود که به پیشنهاد بنی صدر برای نخست وزیری به مجلس معرفی شد اما مجلس اول شورای اسلامی با نخست وزیری او موافقت نکرد. وی همچنین مؤسس و رئیس اولین مرکز تحقیقات موتور ایران و ناظر عالی طراحی و ساخت اولین موتور پایهٔ گازسوز (موتور ملی ایران) است.

وی 19 خرداد 1326 در خانواده‌ای مذهبی در تهران متولد شد. تحصیلات متوسطهٔ خود را در سال 1344 در دبیرستان البرز به پایان رساند و در سال 1349 موفق به اخذ فوق لیسانس در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه پواتیهٔ فرانسه شد. به‌دنبال آن، در سال 1351 از «مدرسهٔ عالی نفت و موتور» پاریس تخصص مهندسی در رشتهٔ موتورهای درون‌سوز را کسب کرد.

میرسلیم از سال 1368 تا 1372 مشاور رئیس‌جمهور در امور تحقیقات و از 1372 تا 1376 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی بود. او هم‌اینک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفهٔ اسلامی است.

میرسلیم که تاکنون با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگوی تفصیلی نداشته است برای اولین‌بار با حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به انجام گفت‌وگوی تفصیلی پرداخت و در این مصاحبه‌ها ضمن بررسی سیاست‌های دوره سازندگی به نقد وضع موجود و به طرح انتقاداتی در حوزه اقتصادی و کسب درآمد و هزینه‌کردها پرداخت.

وی همچنین در این گفت‌وگو به ذکر آخرین دیدار و جلسه با هاشمی‌رفسنجانی در صحن مجمع پرداخت و موضوع اختلاف مرحوم هاشمی‌رفسنجانی با حسن روحانی در یکی از جلسات مجمع را نیز روایت کرد.

مهم‌ترین محورهای این مصاحبه بدین شرح است:

*علت شورش‌های کارگری در دولت سازندگی اشرافی‌گری مسئولان بود

* نتیجۀ فرهنگی دوران سازندگی مثبت نبود

*در دوران سازندگی مشکلات زیادی به لحاظ فرهنگی گریبان ما را گرفت

* مرحوم هاشمی ‌رفسنجانی بازسازی را وجهۀ همت خودش قرارداد

*علت شورش‌های کارگری در دولت سازندگی اشرافی‌گری مسئولان بود

*هدف نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب تجدیدنظر در ارزش­هایی انقلاب بود

*خاتمی حرمت واژه اصلاحات را شکست

*فرصت چهارساله روحانی از دست رفت و حیف شد

*فعالیت‌های عمرانی در این دولت راکد شده است

*فقط 5 الی 10 درصد کارها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است

* مدیران نجومی کدام بهره­‌وری را در کشور افزایش دادند که حقوق 60 میلیونی می‌گیرند

*مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت آقای روحانی! ما نمی‌­توانیم ابلاغیۀ مقام معظم رهبری را با این تشخیصی که شما دارید کنار بگذاریم

*ماجرای اختلاف مرحوم هاشمی و روحانی در جلسه مجمع

* امیدوارم بودیم دولت برای سیاست­‌های انتخابات زود دست‌به‌کار شود

منبع: فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها