رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 242354

مدیر عامل بانک ملت: سهامداران وبملت امیدوار باشند / بهترین تلاش خود را برای رضایت آنها به کار خواهیم بست + آخرین وضعیت شکایت بانک ملت از خزانه ‌داری انگلیس

ساعت 24- کرسی مدیریت بانک ملت پنج شنبه، دهم تیر ماه تابستان سال جاری پس ازحاشیه های فراوان مدیریتی به اتفاق آرای اعضای هیات مدیره به دکتر هادی اخلاقی رسید. دکتر اخلاقی با داشتن سوابق قابل توجه بانکی همانند؛ عضویت هیئت مدیره بانک رفاه، ریاست هیئت مدیره بانک بین ‌المللی کیش، عضویت هیئت مدیره بانک سپه و معاونت بانک ملت، در شرایطی بحرانی سکان مدیریت این بانک بزرگ بورسی را بر عهده گرفت. او تنها چند هفته پس از آغاز کار خود در مجمع بانک پاسخگوی سوالات سهامداران شد و برنامه های آتی بانک ملت را تشریح کرد. بازگشایی نماد معاملاتی وبملت پس از حدود ۵ ماه توقف و مسائل مرتبط با این مهم برای جامعه سهامداری بهانه ای شد برای این گفتگو.

بانک ملت
شاهدیم با وجود اینکه سهام وبملت افت نرخ داشت، اما بانک ملت نه تنها زیان ده نشد بلکه برای هر سهم سود هم پیش بینی کرد.

بله. بانک ملت از ظرفیتهایی برخوردار است که سودآوری آن را تضمین می‏نماید. شرایط به طور قطع بهتر می شود. همگی باید مقداری صبور باشیم؛ عجله نکنیم. قبول کنیم بازار و نظام بانکی ما دچارعدم شفافیت هایی است که رفع آنها نیازمند گذشت زمان است.

سهامدارن شما اما این روزها با زیان سنگینی روبرو شدند. سهامداران بانک پس از شنیدن برنامه های آتی شما در مجمع بانک ملت که تابستان امسال برگزار شد، امیدوارانه مجمع را ترک کردند. سهامداران همچنان هم امیدوار بمانند؟

مرور عملکرد 6 ماه اخیر بانک، به وضوح حاکی از بهبود شاخص‏های کلیدی آن است؛ رشد چشمگیر فعالیت‏های ارزی، کاهش محسوس قیمت تمام شده پول، مدیریت موثر هزینه‎های عملیاتی و غیرعملیاتی بانک و اهتمام به توسعه ابزارهای نوین بانکی و به موازات آن برنامه‏ریزی و سازماندهی مجدد گروه مالی ملت با رویکرد مولدسازی دارایی‏های بانک، همه و همه چشم‎انداز روشنی را برای بانک ملت به تصویر می‏کشد. از این رو، من هم بسیار امیدوارم که ضمن تحقق کامل EPS سال جاری، در سال آینده بانک ملت در موقعیت بهتری قرار گیرد. تلاش ما بر این اصل استوار است که سهامداران از داشتن این سهم پشیمان نشوند.

پس سهام بانک ملت روزهای خوبی را خواهد دید.

من این طور فکر می کنم، اما ما نمی‏خواهیم که قیمت سهم به صورت تصنعی تعیین شود، بلکه باید عرضه و تقاضا قیمت سهام را تعیین کند. ما اعتقادی به دستکاری قیمت نداریم، اما تلاش خود را برای بهتر شدن شرایط پیش روی بانک خواهیم کرد و تلاش می کنیم اطلاعات بانک را به صورت شفاف در اختیار تمامی سهامداران بانک قرار دهیم تا درخصوص سهام بانک تصمیم بگیرند.

سهامداران بانک ملت توقعشان بازارگردانی خوب سهم است. به گونه ای که از افت بی دلیل نرخ سهم جلوگیری شود. برخی از آنها این انتقاد را به گروه مالی ملت وارد می دانند که آن طور که باید برای سهام بانک ملت بازارگردانی نکردند. برنامه ای برای ارتقا سطح عملکرد این گروه با توجه به برخی شایعات تغییرات مدیریتی در پیش ندارید؟

دکتر زال پور مدیرعامل گروه مالی ملت یکی از نقاط قوت گروه است و در حوزه کاری خود مسلط است. ایشان حدود سه- چهار ماه است که کار خود را آغاز کرده و با برنامه ای منسجم به کار خود ادامه خواهد داد. این گروه زیر مجموعه های زیادی دارد که لازم است برخی از آنها با هدف ارتقای مدیریت هزینه و افزایش بهره وری در یکدیگر ادغام شوند. طبعا اگر نیازی به اصلاح ترکیب مدیریتی در مورد زیر مجموعه های این گروه باشد، در زمان مقتضی، اعمال خواهد شد.

این تغییرات احتمالی چه زمانی رخ خواهد داد؟

بگذاریم در روزهای پیش رو عملکردها شفاف شود. در پایان سال مالی تمامی عملکردها بررسی خواهد شد و هر مدیری بایستی دغدغه حذف شدن را در ذهن داشته باشد. اگر ضعفی در مدیران وجود داشته باشد، حتما درباره آنها تجدید نظر خواهد شد.

پرونده دریافت غرامت 4 میلیاردی دلاری از خزانه داری انگلیس به کجا رسید؟

موضوع دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از (خزانه داری) انگلیس در حال وارد شدن به مرحله دادگاه است و در مرحله تکمیل اطلاعات اولیه مورد درخواست دادگاه قرار داریم. دادگاه در حال حاضر پذیرفته که به این ادعا رسیدگی کند. آنها اطلاعات و اسنادی را از ما خواسته اند که امیدوارم با استناد به آنها بتوانیم در دادگاه از خودمان دفاع کنیم، این اطلاعات و اسناد در حال تکمیل شدن است. احتمالا یک ماه و نیم دیگر رسیدگی به این پرونده در دادگاه آغاز خواهد شد.

منبع:بورس 24

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها