رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 242972

اوین، زندان زنان میشود

ساعت24-روز گذشته رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از بررسی انتقال تمام مددجویان زندان زنان شهرری به اوین خبر داد. این خبر در حالی منتشر شد که هفته های گذشته بحث واگذاری زندان اوین به شهرداری مطرح بود.هرچند که پس از مدتی علی اصغر جهانگیر از منتفی شدن فروش زندان اوین به شهرداری تهران خبر داده و گفته‌بود: «باوجود تعیین کارشناس، شهرداری تهران رغبتی برای خرید زندان اوین نداشت».

style="text-align: justify;"> در حال حاضر از سوی سازمان زندان‌ها تصمیم جدیدی مبنی برانتقال زندانیان زندان شهرری به اوین اتخاذ شده و جهانگیر در این زمینه گفته است: «این موضوع فعلا عملی نشده و مشغول بررسی ابعاد مختلف موضوع از جمله فواید این کار و مشکلات سر راه آن هستیم و قطعا طی روزهای آتی در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود».

مشکلات زنان زندانی

هرچند که به نظر می‌رسد به لحاظ کم بودن تعداد ،زنان زندانی مشکلات کمتری نسبت به مردان زندانی داشته باشند اما در واقع این‌گونه نیست و به لحاظ آسیب‌پذیرتر بودن، فشار و تنش‌های ناشی از حبس بر روح و روان زنان اثر می‌گذارد. در این میان زنانی که دارای کودک هستند به‌واسطه سرگرم بودن با کودک‌شان و مراقبت از وی شاید این ناملایمات را راحت تر تحمل کنند. هرچند که کودکی که در زندان بزرگ می‌شود و با محیط زندان مانوس می‌شود، معلوم نیست چه آینده‌ای در انتظارش خواهد بود.اما باز مادر با دلخوش بودن به اینکه فرزندنش را در کنار خود دارد، سختی زندان را کمتر حس می کند.

فاصله زیاد زندان از شهر

هر چند که کلمه زندان محیطی خشک و سرد را در ذهن مجسم می کند اما برخی از افراد معتقدند ندامتگاه زنان شهرری، به جهت امکانات رفاهی شاید شباهت چندانی به یک زندان ندارد. این در حالی است که برخی از زنان نیز گلایه‌هایی از مسائل و مشکلات موجود در این زندان دارند. برای مثال بسیاری از زنان به کیفیت پایین آب این زندان معترض هستند و برخی از خانواده‌های زندانیان از راه دور این زندان شکایت دارند و معتقدند برای ملاقات عزیزان‌شان باید مسافت‌های طولانی را طی کنند.زیرا این زندان در بخش قلعه‌نو شهرستان ری و در ابتدای جاده شهرری به سمت قرچک واقع شده است. این زندان در طول سالیان گذشته به زندان قرچک معروف بود وچند سالی می شود که نام شهرری بر این زندان نهاده شده است. زندانی که 95 درصد از اداره آن نیز توسط خود بانوان انجام می‌شود.

حضور دادستان تهران در زندان شهرری

در این زمینه با توجه به وجود برخی از مشکلات در این زندان، سال گذشته، دادستان تهران بدون اطلاع قبلی و به‌طور سرزده در ندامتگاه زنان حضور یافت و در ارتباطی چهره به چهره با زندانیان به گفت‌وگو پرداخت. همچنین با شنیدن مشکلات قضایی و خواسته های آنان دستوراتی را جهت حل مشکلات وتقاضای زندانیان صادر کرد.

اقدامی ستودنی

بر اساس این گزارش باید گفت بی شک زندان اوین نسبت به سایر زندان‌های کشور از امکانات فرهنگی بیشتری برخوردار است.پس تصمیم اتخاذ شده از سوی سازمان زندان‌ها مبنی بر انتقال زنان زندانی در شهر ری را باید اقدامی ستودنی دانست زیرا هم زنان زندانی از امکانات بیشتری بهره‌مند خواهند شد و هم اینکه خانواده‌هایشان برای ملاقات با آن‌ها نیاز به طی مسافت‌های طولانی نخواهند داشت.

قانون

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها