رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243016

اولین رآکتور اتمی امارات می 2017(اردیبهشت-خرداد) وارد مدار میشود

ساعت24-رسانه آمریکایی گزارش داده که امارات عربی متحده با وارد مدار کردن اولین رآکتور اتمی خود در ماه می، اولین کشور عربی خواهد شد که عضو باشگاه هسته‌ای غیرنظامی جهان می‌شود

بنا بر گزارش یک رسانه آمریکایی، امارات عربی متحده به زودی با وارد مدار کردن اولین رآکتور اتمی خود، رسما وارد کشورهای عضو باشگاه هسته‌ای می‌شود.

«فارین افرز» گزارش داد که اولین راکتور اتمی امارات در ماه می 2017(اردیبهشت-خرداد 1396) بعد از بازدیدهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اطمینان یافتن از استفاده مسالمت‌آمیز و غیرنظامی، وارد مدار خواهد شد.

این پایگاه آمریکایی نوشت که در صورت تحقق این موضوع، امارات عربی متحده اولین کشور عربی خواهد شد که عضو باشگاه هسته‌ای غیرنظامی در جهان می‌شود.

بر اساس گزارش این رسانه غربی، طرح مد نظر امارات طبق برنامه قبلی به پیش می‌رود. 3 راکتور دیگر که هریک به ظرفیت 1400 مگاوات توسط کره جنوبی طراحی شده‌اند، به تدریج تا ماه می 2020 وارد مدار خواهند شد.

در ادامه گزارش فارین افرز تاکید شده که یکی از دلایل امارات عربی متحده در پیگیری برنامه اتمی خود، کاهش اتکا به سوختهای فسیلی و رفع نیازهای خود در حوزه انرژی است.

فارین افرز در ادامه از نظرسنجیهای انجام شده در این کشور عربی درباره نیاز به برنامه اتمی پرداخته است.

در نظرسنجی سال 2012 در امارات، 82 درصد از شرکت کنندگان از پیگیری برنامه اتمی(غیرنظامی) و 89 درصد هم از ساختن نیروگاه اتمی حمایت کردند.

از نظر 89 درصد از اماراتی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی، استفاده از انرژی اتمی برای این کشور یا «مهم» است یا «خیلی مهم».

در ادامه گزارش فارین افرز، از برجام و ایران هم سخن به میان آمده است.

در گزارش تاکید شده در نظرسنجی ‌های انجام شده در امارات، مردم این کشور خیلی بیشتر از عربستان سعودی درباره برجام «بدبین» هستند.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده 91 درصد در امارات و 71 درصد در عربستان سعودی از برجام پشتیبانی نکرده و معتقدند «این توافق فقط برای ایران خوب و برای کشورهای عربی بد است».

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها