رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243036

معاون وزارت ارشاد:

۳۰۰ دستگاه در کشور بودجه فرهنگی میگیرند

ساعت 24- معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳۰۰ دستگاه در کشور، از بودجه های فرهنگی استفاده می‌کنند.

وزارت ارشاد
سیدهادی حسینی - معاون وزارت ارشاد ، اظهار کرد: فرهنگ، امری سودآور است و باید مسائل اقتصادی را در آن تقویت کرد.

او با بیان این‌که توجه به شرایط اقتصادی فرهنگ زمینه‌ساز ورود سرمایه‌گذار به این بخش می‌شود، گفت: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان کم است. ما به‌دنبال دریافت بودجه بیشتر از بخش دولتی هستیم. احتمال افزایش بودجه وزارت ارشاد وجود دارد، اما میزان آن، بسیار کم است، چون فصل درخواست بودجه گذشته است.

حسینی با اشاره به این‌که امیدواریم سال آینده، بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد افزایش یابد، بیان کرد: با معرفی درست مشکلات حوزه فرهنگ، به‌طور قطع این اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این‌که بیش از ۳۰۰ دستگاه و موسسه در کشور، از بودجه فرهنگی استفاده می‌کنند، ادامه داد: مثلا در حوزه موسیقی و برگزاری کنسرت، یک درصد تمام درآمدهای آن برای این وزارتخانه است، در حالی که ۵۰ درصد این درآمدها در اختیار صداوسیما و بقیه‌اش در اختیار بخش‌های دیگر قرار می‌گیرد؛ اما شاهد هستیم که بیشترین هجمه‌ها در زمینه برگزاری کنسرت به وزارت ارشاد وارد می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با این شرایط و با وجود دریافت بسیار کم، تمام دستگاه‌ها به‌دنبال دریافت بودجه از وزارت ارشاد هستند و این نشان از ناشناخته بودن این موضوع در میان مسئولان دارد.

حسینی با بیان این‌که موسیقی نیاز جامعه است و باید دو اصل شرع و اخلاق را در این زمینه در کشور رعایت کرد، گفت: حدود شرعی از سوی مقام رهبری تعیین می‌شود و اجتهادهای محلی مورد قبول نیست. به‌دلیل آن‌که حکومت جمهوری اسلامی است و ولی فقیه در راس آن قرار دارد، حدود شرعی این موضوع از سوی رهبری برای اجرا لازم است. موضوع مهم دیگر این‌که نباید از اخلاق اجتماعی اصیل ایرانی خارج شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها