رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243151

چگونه عمر باتری گوشی خود را به حداکثر برسانیم؟

ساعت 24-در این مطلب راهکارهایی را ارائه خواهیم داد که با استفاده از آن ها می توانید عمر باتری گوشی خود را به حداکثر میزان ممکن برسانید که در برخی از شرایط واقعاً لازم است. در ادامه با ما همراه باشید.

an style="font-size:14px">حتما برای شما هم پیش آمده است که در مواقع بسیار ضروری شارژ گوشی تان تمام می شود و نمی توانید از آن استفاده کنید. اگر چه گوشی های امروزی دارای باتری های قدرتمندی هستند، اما باز هم گاهی اوقات مشکل عمر کم باتری آن ها آزار دهنده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش هایی بپردازیم که می توانند عمر باتری گوشی شما را به حداکثر میزان ممکن برسانند. با ما همراه باشید.

یافتن مواردی که نقش زیادی در کاهش مصرف باتری دارند

در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS امکان مشاهده و بررسی اپلیکیشن هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند، وجود دارد. شما می توانید با انتخاب سربرگ Battery در تنظیمات گوشی های اندرویدی و آیفون، مصرف اپلیکیشن های مختلف را از زمانی که گوشی برای آخرین بار شارژ شده است، مشاهده کنید.

زمانی که اپلیکیشن های پر مصرف را شناسایی کردید، چندین راه برای حل مشکل مصرف زیاد آن ها وجود دارد. شما می توانید این اپلیکیشن ها را کاملا حذف کنید که باعث می شود عمر باتری گوشی شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. روش دیگری که به وسیله آن می توانید میزان مصرف باتری این اپلیکیشن ها را کمتر کنید، ایجاد تغییراتی در تنظیمات آن ها است. یکی از تغییراتی که می توانید در تنظیمات این اپلیکیشن ها ایجاد کنید، غیر فعال کردن گزینه های مرتبط با به روزرسانی های خودکار که هر چند یک بار انجام می شوند، است. وجود برخی از اپلیکیشن ها هم ضرورت چندانی ندارد و فقط فضایی از حافظه گوشی را اشغال می کنند و میزان مصرف باتری گوشی را نیز افزایش می دهند؛ به عنوان مثال شما با استفاده از مرورگر گوشی خود می توانید از شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر استفاده کنید و نصب اپلیکیشن های آن ها ضروری نیست.

ویژگی های مرتبط با تعیین موقعیت نیز یکی از عوامل مهم افزایش مصرف باتری در بسیاری از اپلیکیشن ها است. شما می توانید گزینه های مرتبط با تعیین موقعیت را در برخی از اپلیکیشن ها غیر فعال کنید و یا حداقل آن ها را محدود کنید. برای غیرفعال گزینه های موقعیت یابی، به بخش Location در گوشی های اندرویدی یا Privacy و Location Services در گوشی های iOS مراجعه کرده و تنظیمات مربوطه را به صورت دستی و برای هر یک از اپلیکیشن ها به صورت جداگانه انجام دهید.

شما با استفاده از یک ترفند می توانید فعالیت های اپلیکیشن های در حال اجرا در پس زمینه سیستم عامل را متوقف کنید. به عبارت دیگر شما می توانید طوری اپلیکیشن ها را تنظیم کنید که تنها در مواقعی به اینترنت متصل شوند، که در حال استفاده از آن ها هستید. این ترفند هم می تواند نقش زیادی در کاهش مصرف باتری داشته باشد. برای انجام این کار در دستگاه iOS به بخش General and Background App Refresh و در دستگاه های اندرویدی نیز پس از مراجعه به تنظیمات گوشی و انتخاب بخش Apps، اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از آن نیز گزینه Data Usage را انتخاب کنید.

فعال کردن ویژگی های مرتبط با مدیریت مصرف باتری

شما علاوه بر شناسایی اپلیکیشن های پر مصرف و ایجاد تغییراتی در تنظیمات آن ها برای کاهش مصرف باتری آن ها، می توانید ویژگی هایی را باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شوند، نیز فعال کنید.

برای فعال کردن این گزینه ها در دستگاه های iOS باید پس از انتخاب بخش Battery گزینه Low Power Mode را فعال کنید. لازم به ذکر است شما می توانید این گزینه را هم به صورت دستی فعال کنید و یا گوشی را طوری تنظیم کنید که زمانی که شارژ باتری به ۲۰ درصد رسید، این گزینه به صورت خودکار فعال شود. در این صورت هنگامی که شارژ باتری به ۲۰ درصد برسد، یک پیام ظاهر می شود که کاربر را از فعال شدن این ویژگی مطلع می کند و اجرای برخی از اپلیکیشن ها در پس زمینه سیستم عامل را متوقف می کند. همچنین با فعال شدن این حالت برخی از ویژگی ها مانند Email fetching (یکی از ویژگی های مرتبط با مدیریت ایمیل در گوشی های آیفون است که این امکان را برای کاربران فراهم می کند که ایمیل های جدید آن ها هر چند وقت یک بار به صورت خودکار بررسی شود) و همچنین فرمان صوتی Hey Siri برای استفاده از دستیار مجازی Siri، غیر فعال می شوند.

در نسخه های جدید اندروید هم گزینه ای تحت عنوان Battery Saver وجود دارد که عملکرد آن مشابه حالت Low Power Mode در iOS است و برای فعال کردن آن باید به بخش Battery در تنظیمات گوشی مراجعه کنید. این ویژگی همانند حالت Low Power Mode اجرای برخی از اپلیکیشن ها و همچنین برخی از سرویس ها را در پس زمینه سیستم عامل متوقف می کند و همچنین فعالیت برخی از اپلیکیشن ها را در زمانی که کاربر از آن ها استفاده نمی کند، متوقف می کند. شما می توانید این گزینه را هم به صورت دستی فعال و یا غیر فعال کنید و هم می توانید آن را طوری تنظیم کنید که هنگامی که شارژ باتری به درصد مشخصی رسید؛ به صورت خودکار فعال شود.

در لپ تاپ ها نیز حالتی شبیه به این دو حالت به کار برده شده است. در صورتی که این حالت در لپ تاپ فعال شود، هنگامی که شارژ باتری آن به درصد مشخصی رسید، حالت sleep به صورت خودکار فعال می شود.

فعال کردن این حالت ها، خلل زیادی در عملکرد گوشی ها وارد نمی کند و شما می توانید پس از فعال شدن آن ها هم، کم و بیش به صورت عادی از گوشی خود استفاده کنید. لازم به ذکر است هنگامی که حالت های صرفه جویی در مصرف باتری فعال شوند، برخی از ویژگی های برخی از اپلیکیشن ها مانند بارگزاری تصاویر به صورت خودکار، غیر فعال می شوند.

انجام برخی از تنظیمات در گوشی

وجود صفحه نمایش بزرگ با روشنایی زیاد در برخی از گوشی ها، یکی از عوامل اصلی مصرف زیاد باتری محسوب می شود؛ بنابراین با کاهش میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی خود می توانید با یک بار شارژ به مدت یک روز و یا حتی بیشتر از گوشی خود استفاده کنید.

کاربران هم در گوشی های اندرویدی وهم در گوشی های آیفون می توانند، مدت زمان قفل شدن صفحه نمایش گوشی و خاموش شدن آن را تعیین کنند. بهتر است زمانی را برای این کار تعیین کنید که بلافاصله پس از اینکه استفاده از گوشی را متوقف کردید، صفحه نمایش آن خاموش شود. برای فعال کردن ویژگی قفل شدن صفحه نمایش به صورت خودکار یا Auto Lock در گوشی های آیفون، ابتدا به بخش Display & Brightness در بخش تنظیمات مراجعه کرده و سپس گزینه Auto Lock را فعال کنید. در گوشی های اندرویدی نیز می توانید گزینه ای مشابه تحت عنوان Sleep را در بخش Display تنظیمات گوشی فعال کنید.

همچنین برخی از گوشی های اندرویدی مجهز به فناوری Ambient display هستند که باعث می شود تمام نوتیفیکیشن ها در حتی در زمانی که صفحه نمایش غیر فعال است، نمایش داده شوند. برخی از گوشی های آیفون نیز مجهز به فناوری جدیدی تحت عنوان raise to wake هستند که باعث می شود زمانی که کاربران گوشی را در دست خود می گیرند و آن را به سمت بالا حرکت می دهند، صفحه نمایش آن به صورت خودکار روشن می شود. توصیه می شود برای صرفه جویی در مصرف باتری، این ویژگی ها را غیر فعال کنید.

جالب است بدانید که حتی صدای بلند هم می تواند مصرف باتری را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد؛ بنابراین توصیه می شود هنگام تماشای فیلم و یا گوش دادن به موسیقی، صدای گوشی خود را کم کنید و با هدفون خود را به گوشی متصل کنید.

قطع کردن شبکه های ارتباطی گوشی

هیچ روشی مانند غیر فعال کردن شبکه های ارتباطی گوشی نمی تواند در مصرف باتری آن صرفه جویی کند؛ زیرا در صورتی که شبکه وای فای یا شبکه دیتای گوشی متصل نباشد، اپلیکیشن هایی مانند اپلیکیشن فیس بوک هر پنج دقیقه یک بار خود را آپدیت نمی کنند.

اگر در شرایطی هستید که می خواهید واقعا مصرف باتری گوشیتان کم شود، می توانید آن را در حالت پرواز قرار دهید، این کار باعث می شود شارژ باتری گوشی شما در حالت ثابتی باقی بماند؛ البته اگر گوشی خود را در این حالت قرار دهید، دیگر نمی توانید به اینترنت متصل شوید (البته از طریق شبکه دیتای گوشی)، تماس بگیرید و یا SMS ارسال کنید؛ اما اگر واقعاً می خواهید شارژ باتری گوشی تمام نشود، این کار می تواند کمک زیادی به شما کند.

در مناطقی که امواج ضعیف هستند، نیز بهتر است گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید؛ زیرا در چنین شرایطی گوشی شما تلاش می کند امواج دریافتی را تقویت کند که منجر به افزایش مصرف باتری می شود.

ممکن است خاموش کردن بلوتوث و وای فای گوشی تا حدودی در کاهش مصرف باتری آن نقش داشته باشد؛ اما هیچ چیزی به اندازه قرار دادن گوشی در حالت پرواز و قطع کردن امکانات ارتباطی آن نمی تواند باعث کاهش مصرف باتری شود. انتقال اطلاعات با استفاده از بلوتوث، مصرف باتری گوشی را افزایش می دهد؛ اما در صورتی که بلوتوث فقط روشن باشد و از آن استفاده ای نکنید، نیروی زیادی مصرف نمی کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها