رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243232

راست‌دست‌ها طول عمر بیشتری دارند

ساعت 24- محققان با بررسی‌های جهانی خود همچنین به این نتیجه رسیدند افراد راست‌دست به طور میانگین 9 سال بیشتر از افراد چپ‌دست زندگی می‌کنند.

راست‌دست‌
نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داده است 10 درصد مردم جهان را افراد چپ‌دست تشکیل می‌دهند و به همین خاطر غالب ساکنان کره خاکی را افراد راست‌دست معرفی می‌کنند.

مغز و بدن افراد چپ‌دست به صورت کاملا متفاوت عمل می‌کند و پروفسور «رونالد یئو» از محققان علوم روانشناسی در دانشگاه تگزاس-آوستین آمریکا می‌گوید از نخستین روزهای تشکیل نوزاد در رهم مادر می‌توان تشخیص داد که او راست‌دست یا چپ‌دست بوده است.

دانشمندان هنوز به درستی علت راست‌دست بودن یا چپ‌دست بودن افراد را کشف نکرده‌اند. ولی مشخص شده است در 25 درصد موارد ژن‌ها عامل این اتفاق هستند. در این زمینه حتی دوقلوهای همسان هم می‌توانند با یکدیگر تفاوت داشته باشند تا یکی از آنها راست‌دست و دیگری چپ‌دست باشد.

بر اساس برخی بررسی‌ها این تئوری مطرح شده است مادرانی که در دوران بارداری خود افسرده بودند یا شرایط استرس‌زا را تجربه کردند، بیشتر از دیگر مادران احتمال تولد نوزادان چپ‌دست را داشته‌اند. در دوقلوها احتمال تولد نوزاد چپ‌دست بیشتر است و به طور دقیق‌تر گفته می‌شود 21 درصد آنها چپ‌دست هستند.

بیشتر افراد راست‌دست از سمت چپ مغز خود برای پردازش مهارت‌های زبانی استفاده می‌کنند و البته این مسئله به صورت مستقیم باعث نمی‌شود افراد چپ‌دست برای ارتقا مهارت مذکور سمت راست مغز را به کار برند.

بررسی‌ها نشان داده است 98 درصد افراد راست‌دست از سمت چپ مغز خود برای مهارت‌های زبانی استفاده می‌کنند و این در حالی است که 70 درصد افراد چپ‌دست سمت راست مغز خود را به کار می‌گیرند.

محققان با بررسی‌های جهانی خود همچنین به این نتیجه رسیدند افراد راست‌دست به طور میانگین 9 سال بیشتر از افراد چپ‌دست زندگی می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها