رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243271

نهایی شدن کاندیدای جبهه مردمی تکذیب شد

ساعت 24- جبهه مردمی نیروهای انقلاب نهایی شدن کاندیدای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تکذیب کرد.

جبهه مردمی
style="text-align:justify">روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده مبنی بر انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای نهایی این جبهه را تکذیب کرد.

متن کامل اطلاعیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

«1- نشست باشکوه و بی سابقه 3000 نفری منتخبان مجامع شهرستانی، استانی، قشری و حامیان جبهه امروز (5 اسفند 1395) در فضایی مملو از نشاط، معنویت و بصیرت انجام شد.

2- در این نشست درباره دو موضوع از حاضران رای گیری شد: 1- انتخابات 30 نفر به عنوان اعضای شورای مرکزی جبهه 2- انتخاب 10 نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

3- توضیح این نکته لازم است که هیئت موسس در این نشست به انتخاب خود، به کار خود پایان داد و پذیرفت که در جمع کاندیداهای انتخابات شورای مرکزی حضور داشته باشد و خود را در معرض رای بدنه قرار بدهد.

4- رای گیری در تعرفه های کاغذی صورت گرفت. از حاضران خواسته شده بود در کنار درج نام اسامی کاندیداهای شورای مرکزی، کد آنها را هم وارد کنند تا شمارش الکترونیکی میسر باشد. با این وجود فقط حدود 500 نفر از 3000 فرد حاضر در مجمع، کد کاندیداها را در تعرفه های خود وارد کردند و بنابراین بخش اعظم تعرفه ها به صورت دستی شمارش می شود. این روند همچنان ادامه دارد و از آنجا که هر فرد به 30 نفر رای داده، به طور طبیعی طولانی خواهد بود. تخمین های موجود نشان می دهد شمارش آرای شورای مرکزی تا فردا تمام می شود و نتایج آرا رسما اعلام خواهد شد.

5- شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری نیز وضعیتی مشابه دارد. رای دهندگان در این مورد به 10 نفر رای داده اند و با توجه به اولویت شمارش آراء شورای مرکزی، رای شماری در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری در مرحله بعد انجام می شود.

6- به دلیل شکل گیری برخی شایعات به استحضار می رساند شمارش آرا در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری در مراحل کاملا ابتدایی است و بنابراین هرگونه گمانه زنی در این مورد بر خلاف واقعیت است.

7- روال مصوب جبهه این است که 10 نفر از کسانی که بیشترین رای را در مجمع اول آورده باشند انتخاب می شوند و شورای مرکزی با آنها به مذاکره می پردازد. در این مذاکرات علاوه بر استماع برنامه ها، از پای بندی یا عدم پای بندی منتخبان به مکانیسم و شرایط جبهه نیز سوال خواهد شد. از آنجا که کسانی که در مجمع اول به رای گذاشته شدند، معرفی شده از سوی بدنه بودند، این احتمال هست که در میان آنها کسانی باشند که مکانیسم های جبهه را نپذیرند. پس از اتمام این مذاکرات، شورای مرکزی اسامی 10 نفر برتر را که ضمنا مکانیسم و شرایط جبهه را هم پذیرفته باشند به مجمع دوم ارائه می کند. بنابراین، گمانه زنی درباره اسامی منتخبان نهایی کاملا خلاف واقع است.»

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها