رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 243279

اف‌بیآی درخواست تکذیب علنی ارتباط اطرافیان ترامپ و روسیه را رد کرد

ساعت24-«اف‌بی‌آی» درخواست مقامات کاخ سفید برای تکذیب اخبار پیشین مربوط به ارتباط اطرافیان دونالد ترامپ و روس‌ها را رد کرد.

ترامپ
مقامات کاخ‌سفید قانوناً از ارتباط مستقیم با اف‌بی‌آی منع شده‌اند ولی گویا اطرافیان ترامپ به این محدودیت خیلی توجهی ندارند و اخیراً از مقامات اف‌بی‌آی درخواستی داشته‌اند که البته رد شده است.

آنطور که سی‌ان‌ان گزارش داده، اخیراً درخواست کاخ‌سفید از اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) خواسته اخباری که به نقل از جوامع اطلاعاتی پخش شده و از ارتباط اطرافیان وی با روس‌ها در طی دوران تبلیغات انتخاباتی حکایت داشته، توسط این نهاد در رسانه‌های عمومی تکذیب شود.

مقامات کاخ‌سفید در پی آن بوده‌اند که اف‌بی‌آی و دیگر نهادهای امنیتی درگیر در این تحقیقات، اعلام کنند که گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها خلاف واقع بوده است.

این گزارش درست 10 روز پیش در نیویورک‌تایمز و سی‌ان‌ان پخش شد و نشان داد که «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، بدون داشتن مجوز لازم، به سراغ سفیر روسیه در آمریکا رفته و در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها به وی قول‌هایی داده است.

ارتباط مستقیم میان کاخ‌سفید و اف‌بی آی خیلی مرسوم نیست حدوداً 10 سال است که چنین ارتباطی از نظر قانونی، غیرمجاز شده است.

این درخواست عجیب توسط «رینس پریباس» رئیس کارکنان کاخ‌سفید و خطاب به «اندرو مک‌گابه» معاون رئیس اف‌بی‌آی مطرح شده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها