رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243302

افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی به صورت بیرویه خلاف است

ساعت24-وزیر علوم با بیان اینکه افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی به صورت بی‌رویه خلاف است، گفت: ظرفیت پذیرش مقطع دکتری برای تمام رشته‌های مصوب شورای گسترش 5 تا 7 نفر است.

محمد فرهادی
محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه بازدید از آزمون دکتری سال 96 در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران، گفت: ظرفیت پذیرش در رشته‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی برای تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد در دوره دکتری 5 تا 7 نفر است.

وی افزود: در صورتی که ظرفیت به صورت بی‌رویه افزایش یابد خلاف است و کمیته‌ای مدتها پیش در وزارت علوم تشکیل شده که درخواست راه‌اندازی رشته‌ها را به سرعت بررسی می‌کند و مجوزها صادر می‌شود.

وزیر علوم ادامه داد: امروز آزمون دکتری برگزار شد که پس از اعلام نتایج نهایی داوطلبان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا سوابق تحصیلی آنها بررسی شود و سپس در اواخر شهریور ماه سال آینده نتایج نهایی منتشر می‌شود.

وی در رابطه با اولویت وزارت علوم برای سال آینده، اظهار داشت: روند کیفی‌سازی آموزش عالی و ساماندهی‌ها در سال آینده دنبال می‌شود و بر رشته‌های بین‌تحصیلی و آموزش‌های تحصیلات تکمیلی به خصوص هدفمندسازی مقطع دکتری تأکید داریم.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها