رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243303

سینمای ایران دیگر «سلحشور»ی به خود نمیبیند

ساعت24- کارگردان سینما گفت: سلحشور تمام زندگی‌اش را با قرآن گذراند و خود نیز قاری قرآن بود، به نظرم سینمای ایران دیگر چنین انسان ارزشمندی را به خود نخواهد دید.

مراسم ختم فرج الله سلحشور
جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با تسنیم، در تبیین ابعاد فکری مرحوم فرج الله سلحشور گفت: خدا رحمت کند مرحوم فرج الله سلحشور را که حق بسیار زیادی بر گردن سینما دینی کشور داشت. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری «مرحوم فرج الله سلحشور باعث عزت و آبروی سینمای ایران در تمام جهان شد» این پیامی بود که ایشان برای رحلت مرحوم سلحشور بیان کردند. واقعاً هم مرحوم سلحشور کارهایی که انجام دادند هرچند کم بود اما تأثیرگذاری آن بسیار زیاد بود. کارهایی مانند سریال حضرت یوسف باعث شد شبکه‌های خارجی برای مقابله این‌گونه آثار روز به روز زاد و ولد کنند. سلحشور تمام زندگی‌اش را با قرآن گذراند و خود نیز قاری قرآن بود. به نظرم سینمای ایران دیگر چنین انسان ارزشمندی را به خود نخواهد دید. برای آن که انسان به کمال خود برسد به یک زمینه چینی نیاز است که فرج الله سلحشور این زمینه را در جسم و جان خود داشت.


وی ادامه داد: مرحوم فرج الله سلحشور هم متخصص و هم مرد عمل بود، فن و فنون را بسیار خوب بلد بود چون در کارهای فنی هم مهندس به حساب می‌آمد. تعریف می‌کرد که در زمان جوانی در شرکتی خارجی کار فنی انجام می‌داد، روزی یکی از همکارانش به او گفت که انقدر جدی و دقیق کار نکن کار برای ما سخت می‌شود. در فیلم‌هایش هم همین‌گونه بود مثلاً زمان فیلم‌برداری فیلم «مردان آنجلس» بسیاری از صحنه‌ها را گیر می‌کردیم چون در آن سال‌های جلوه‌های ویژه تصویری وجود نداشت و ناگزیر بودیم خودمان آن صحنه‌ها را جلوی دوربین ایجاد کنیم که بسیار سخت بود. بسیاری از دکورها را خود طراحی می‌کرد و جلوی دوربین می‌برد.
شورجه درباره فرج الله سلحشور بیان کرد: حدود بیست سال با مرحوم سلحشور رفاقت کردم و در خاطر ندارم که یکبار هم نمازش اول وقتش را فراموش کند. در تمام سریالهایی که ساخت همواره یک روحانی صحبت می‌کرد تا در زمان نماز به صحنه فیلمبرداری بیاید همه عوامل باهم نماز اول وقت بخوانند. خودش هم به خاطر صدای خوبی که داشت اذانش را می‌گفت. در تمام فضای سینمایی کشور چه کسی را دارید که این گونه باشد. فیلمسازانی هم که نماز می‌خوانند معمولاً به گونه‌ای این کار را انجام می‌دهند که کسی نبیند.
این کارگردان سینما و تلویزیون اظهار کرد: بسیار از عواملی که در سریالهای فرج الله سلحشور همکاری داشتند بسیار کار برایشان شیرین بود، چرا که سلحشور به تمام مسائل به خوبی رسیدگی می‌کرد، من در خاطر ندارم که حقوق افراد روزی عقب افتاده باشد یا در مناسباتی هدیه‌ای به عوامل نداده باشد. همه چیز را رعایت می‌کرد. وی در باطن بسیار انسان لطیفی بود. بسیار اهل گریه‌ و به قول علما بسیار سهل البکا بود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها