رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243307

تذکر محیط زیستی به۳۰ مرکز درمانی پایتخت

ساعت24-رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: درحال حاضر حدود 30 مرکز درمانی و بیمارستان که در مدیریت پسماند و تفکیک زباله مشکل داشتند تذکر گرفته‌اند و پیگیری می‌کنیم تا مشکلات زیست محیطی خود را حل کنند.

خوزستان
محمدحسین بازگیر گفت: 7000 مرکز درمانی در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد 158 مورد بیمارستان هستند.


وی ادامه داد: در اداره محیط زیست استان تهران تیم‌هایی را تشکیل داده‌ایم که به طور مرتب بیمارستان ها را پایش می‌کنند. بررسی وضعیت پساب، فاضلاب، پسماندها و فضای سبز بیمارستان‌ها در اولویت پایش‌ها قرار دارد و پس از آن ها به سایر موارد مانند مدیریت انرژی رسیدگی می‌کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه تعدادی از بیمارستان‌ها مشکلات زیست محیطی دارند، اظهار کرد: سال گذشته 8 مرکز بیمارستانی در تهران، تصفیه‌خانه فاضلاب نداشتند. بنابراین ما تذکرات لازم را به آن‌ها دادیم و درحال حاضر تنها دو مرکز تصفیه خانه فاضلاب ندارند. همچنین سه بیمارستان دیگر مشکلات زیست محیطی دارند که به تمام آن ها اخطار داده‌ایم و برای برخی از آن ها پرونده قضایی تشکیل داده‌ایم.

بازگیر بیان کرد: درحال حاضر حدود 30 بیمارستان که در مدیریت پسماند و تفکیک زباله مشکل داشتند تذکر گرفته اند و پیگیری می کنیم تا مشکلات زیست محیطی خود را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه کار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زمانی تکمیل خواهد شد که در کنار زدودن درد و رفع بیماری از یک فرد، عامل آن درد و بیماری را هم از بین ببرند گفت: اگر پسماندهای پزشکی و فاضلاب‌های بیمارستانی کنترل نشوند و در محیط رها شوند احتمال انتشار عوامل بیماری‌زا به شدت افزایش خواهد یافت و این موضوع هم از نظر شرعی هم از نظر اخلاقی و هم از منظر قوانین و مقررات جاری کشور ایراد و اشکال فراوانی دارد.
ایسنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها