رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243544

چرا سعید قاسمی ریشش را نتراشید؟

ساعت24-«سعید قاسمی، همان منتقد تند و تیز خانواده‌ اکبر هاشمی‌ رفسنجانی که به خاطر حملات لفظی‌اش به آنها شناخته شده است، باز هم خبرساز شده و از چرایی نتراشیدن ریشش پس از اجرای حکم فائزه هاشمی سخن گفته است.»

سعید-قاسمی.jpg
style="text-align:justify">روزنامه شرق در ادامه نوشت: «او که در محافل دوستانه‌اش به حاج سعید مشهور است، اخیرا در یک گفت‌وگوی تصویری که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، پس از پنج سال درباره خلف وعده‌اش توضیحاتی ارائه داده است. او در این گفت‌وگوی ویدئویی می‌گوید: «ما بچه تهرانیم. می‌دانیم وقتی یک زن لاتی و چاله‌میدانی صحبت می‌کند، یعنی چه! مدل لاتی صحبت‌ کردن زشت است. اینها زشت است. اینها را بروید اصلاح کنید. مگر می‌شود پسر امیرکبیر یا دختر امیرکبیر چاله‌میدانی صحبت کنند؟ مگر می‌شود نخبگان از زندان اوین دکتری بگیرند! معلوم نیست از زندان اوین مرخصی می‌گیرند، به خانه می‌روند یا از خانه مرخصی می‌گیرند، می‌روند زندان!

از همین جا هم عرض می‌کنم، چون اتفاقا جایش هم اینجاست، بارها و بارها اعلام شد که چرا سعید قاسمی ریشش را نزد. قسم یاد کرده بودم که اگر دخترک را زندان بیندازند، ریشم را بزنم که معروف است و همه جا هم منتشر شد و همه می‌دانند که من این حرف را زده‌ام. وقتی او را به زندان انداختند، تصمیم گرفتم همین کار را هم بکنم. یک‌دفعه دیدم حکم سیستم قضایی درباره این فتنه‌گر چیست؟ یعنی کسی که به بالاترین شخصیت نظام بی‌احترامی می‌کند، نظام را به چالش کشیده و یکی از لیدرهای کودتاست، حکمش در هر نظامی به نظر شما چیست؟

رفیق ما، دوست رزمنده ما در آن داستانی که در شاه‌عبدالعظیم اتفاق افتاد، به ایشان اسائه ادب کرد. کلمات زشتی به کار برد. بعد هم اعتراف کرد و گفت که تحت تأثیر قرار گرفته بوده. من جایی عرض کرده و گفتم که خودم اگر بودم... در آن صحنه که به آقا بی‌احترامی کرده بود، خودم با پنجه خود او را خفه می‌کردم... بی‌ادبی و فحاشی نمی‌کردم؛ می‌کشتمش... رسما هم اعلام می‌کنم که می‌کشتمش و عواقبش را هم می‌پذیرفتم...

برای دوست ما سیستم قضایی چقدر حکم برید؟ رسانه‌ها به این نمی‌پردازند. انفصال از خدمت، ٨٠ ضربه شلاق، ٩ ماه زندان که دو تا سه ماهش انفرادی بود، برای این دختر خانمی که فتنه‌گر بود و فحاش نسبت به رهبری... چون همین حالا هم کلمات زشت نسبت به رهبری به کار می‌برند، صوت‌هایش هم بعضا منتشر می‌شود. قوه قضائیه چقدر برای او حکم برید؟ من هم یک مقدار ریشم را به اندازه شش ماه کوتاه کردم، برای این که ادای احترام کرده باشم به آقای آیت‌الله آملی‌لاریجانی.»

قولی که انجام نشد

ماجرای شهرت او که بر سر تراشیدن ریشش برای اجرای حکم فائزه هاشمی است، به پاییز ٩٠ برمی‌گردد. او در بحبوحه محاکمه فائزه هاشمی در دادگاه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفته بود: «اگر این خانم [فائزه هاشمی] نصف روز زندان رفت، من ریشم را می‎تراشم!»

او با این اظهارات هم به خانواده هاشمی و هم به قوه قضائیه بی‌احترامی کرده بود. به‌ همین‌ دلیل هم پس از دست‌ به‌ دست‌ شدن اظهارات او درباره اجرا نشدن حکم فائزه هاشمی، آیت‎الله صادق آملی‌ لاریجانی در واکنشی به سخنان او در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‎‎های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‎‎های سراسر کشور گفت: «شنیده‎ام یکی از دوستان بیان کرده است که اگر نیم‎روز فلانی را به زندان بیندازند، ریشش را خواهد تراشید. من به آن عزیز می‎گویم که مطمئن باشید چند وقت دیگر که محاسنتان بلند‎تر می‎شود، قطعا باید همه آنها را بتراشید!»

دی‌ماه ٩٠ بود که حکم فائزه هاشمی به اجرا درآمد و او برای تحمل شش ماه حبس راهی زندان اوین شد. از آن زمان هر چند خبر زیادی از سعید قاسمی در دست نبود اما بازنشر سخنان او درباره نتراشیدن ریشش پس از زندانی‌ شدن دختر دوم آیت‌الله هاشمی شهرت او را دوچندان کرد؛ آن‌ چنان که حالا او پس از گذشت پنج سال از این سخنان در این‌ باره توضیحاتی ارائه داده است.

انتقادات حاج سعید از خانواده هاشمی بعد از فوت آیت‌الله هاشمی هم ادامه یافت. او پس از فوت هاشمی گفت: «... سیاست اصلاح‌طلبان پدربزرگی داشت که قسمت است دیگر... یک‌دفعه آخر کاری در استخر «وی‌ آی‌ پی» فرح در سعدآباد سکته بزنی که... و بعد بدو بدو نیم‌ساعت هم طول بکشد که لباس تنت کنند، ببرندت بیمارستان شهدای تجریش. معروف است، بیمارستانی که سرما بخوری، بروی آن تو شکلات‌پیچ برمی‌گردی. وقتی ببرندت آنجا می‌گویند یک ‌ساعت است دیر آورده‌اید... خدایا برای من یک فرصتی بده یک مدلی که وقتی لا اله الا الله می‌گویند، در مسجد یا هیات، نمی‌خواهم. نخ تسبیح جریان انحرافی پاره شد. هر چه بخواهند بدوند اینها الان آدم بتراشند، دیگر ما به آن مسیر برنمی‌گردیم.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها