رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 243802

دایی؛

می خواهیم پرسپولیس را شکست دهیم / سرخپوشان به ما ببازند هم قهرمان هستند

ساعت24-سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: «8 بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده و پرسپولیس حتی اگر مقابل ما نتیجه نگیرد و بازی را واگذار کند، باز هم می‌تواند قهرمان شود.»

روز جمعه علی دایی در کنکور دکترای نیمه متمرکز رشته علوم اجتماعی شرکت کرد تا دانشجوی مقطع دکترا شود. او که مهندسی متالوژی و کارشناسی ارشد تربیت بدنی دارد حالا در رشته دیگری کنکور داده و امیدوار است که در این رشته قبول شود.

اظهارات دایی را در ادامه می خوانید:

* چه شد که تصمیم گرفتید در کنکور دکترای نیمه متمرکز رشته علوم اجتماعی شرکت کنید؟

- خیلی وقت بود که دوستان تشویق می‌کردند تا در این آزمون شرکت کنم. اعتقاد من این است که انسان هر چقدر سمت علم و دانش برود کم است و تمام جوان های مملکت ما باید در این موضوع پیشی بگیرند. من هم دوست دارم که در زندگی به اطلاعتم اضافه کنم و اگر قبول شوم این رشته را ادامه می‌دهم.

* فکر می‌کنید قبول شوید؟

- نمی‌دانم قبول می‌شوم یا خیر و نمی‌دانم دیگران چطور تست زدند. من سابقه‌ای در این رشته ندارم و زیاد هم مطالعه نکردم به همین دلیل نمی توانم پیش‌بینی خاصی داشته باشم.

* اگر قبول نشدید چه اتفاقی می‌افتد، آیا دوباره حاضرید که در کنکور شرکت کنید؟

- نمی‌دانم، در این زمینه فکری نکردم.

* زمانی که تحصیل می‌کردید در کدام درس ضعیف و قوی بودید؟

- من 12 سال شاگرد اول بودم، از کلاس اول تا زمانی که دیپلم بگیرم. من بدون اینکه تست کنکور بزنم در دانشگاه قبول شدم و شروع من در آن زمان از رشته ریاضی و فیزیک بود. من در تمام درس‌ها تقریبا مسلط بودم و در درس خاصی ضعف نداشتم. الان البته شرایط فرق کرده و مغزم نمی کشد چون سنم بالا رفته است.

* ولی به سن شما نمی‌خورد که 48 سال داشته باشید؟

- چرا برادر... ما پیر شدیم.

* پرسپولیس- الهلال را تماشا کردید؟

- متأسفانه نتوانستم بازی را به طور کامل ببینم. فقط قسمت‌های کوتاهی از این بازی را به صورت خلاصه در اینترنت دیدم و نمی‌توانم نظری در خصوص این دیدار و عملکرد سرخپوشان بدهم چون در اینترنت فقط لحظات حساس روی دروازه‌ها هست و در کل بازی مشخص نمی‌شود کدام تیم برتر بوده یا چه کار تاکتیکی انجام داده است. در خصوص این بازی حرفی نزنم، بهتر است.

* در بازی حساسی که خودتان در شروع لیگ با پرسپولیس دارید، 2 مهره اصلی‌تان را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهید داشت. این موضوع به ضرر شما می‌شود؟

- مطمئناً هر دو بازیکن (دانشگر و فراهانی) جزو بهترین‌های ما بودند و هستند. سعی می‌کنم جای این دو نفر را با دیگر بچه‌ها که آنها هم خوب هستند پر کنم.

* می‌توانید از پرسپولیس امتیاز بگیرید؟

- ما تمام سعی‌مان این است که ان‌شاءالله دنبال 3 امتیاز بازی باشیم. هر چند کار سختی خواهیم داشت ولی اگر خواسته‌هایی که داریم در زمین پیاده شود، بردن پرسپولیس دور از دسترس نخواهد بود.

* اما متأسفانه فعلاً بازیکنان نفت اعتصاب کرده‌اند و کار برای شما کمی سخت شده.

- از شما و دیگر دوستان رسانه‌ای می‌خواهم به جای کلمه اعتصاب، از کلمه اعتراض استفاده کنید. بازیکنان من به شرایط مالی موجود تیم معترض هستند و به خاطر شرایط باشگاه بچه ها در محل تمرین حاضر می شوند ولی تمرین نمی کنند. ما هم مخالف تمرین نکردن هستیم اما زور نیست. بچه ها نمی خواهند تمرین کنند. به وعده ها عمل نشده است. امیدوارم هر چه سریع‌تر این مشکل مالی برطرف شود تا بتوانیم تمرینات خود را طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ادامه دهیم و بیشتر از این ضرر نکنیم.

* چرا شما جلوی این اعتراض را نگرفتید؟

- در آخر فصل هستیم و چند بازی مگر مانده است؟ اکثرا بچه ها 41 درصد گرفته اند و بعضی ها خیلی هم پایین تر گرفته اند. تیم ما به راحتی می تواند سهمیه آسیا را از لیگ بگیرد و نیازی به جام حذفی ندارد. مستقیم با مالکان باشگاه صحبت نکردم. باید ما را بخواهند تا جلسه بگذاریم.

* در مورد مشکلات مالی باشگاه نفت صحبت کنید.

- متاسفانه در این چند سال مشکلات مالی همراه من بوده است، چه زمانی که در پرسپولیس و صبا بودم و چه حالا که در نفت تهران هستم. در این چند سال حتی نتوانستیم 50 درصد کار فنی ام را انجام دهم و همیشه تمرکزم روی این مشکلات بوده است. این مشکلات هم معمولا با مشکل و اعتراض بازیکنان همراه می‌شود. امسال اما خدا لطف کرد و توانستیم نتایج خوبی بگیریم. الان در رده پنجم هستیم و در جام حذفی هم فینالیست شدیم. تمام تلاش ما این است که در لیگ برتر سهمه آسیا را بگیریم.

* درباره ناراحتی بازیکنان نفت چه صحبتی دارید؟

- آنها انسان‌های باشخصیتی هستند که با تمام وجود برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند. اگر مشکلات مالی نبود مطمئنا ما شرایط بهتری داشتیم و این وضعیت برای آنها خوب نیست. فقط امیدوارم مشکلات تیم توسط مالکان باشگاه برطرف شود چون آنها روی قول مسئولان حساب کرده‌اند. شما می‌بینید که بسیاری از بازیکنان و مربیان پول‌هایشان را کامل نمی‌گیرند ولی باید پول اداراه مالیات را کامل بدهند. در واقع آنها مالیات پولی را می‌دهند که نمی‌گیرند.

* روزهای تمرین نکردن تان به 5 روز رسیده. این در روحیه و فیزیک بدنی شاگردان تان تاثیر منفی نمی گذارد؟

- ما اینجا می آییم و وقت می گذاریم اما متاسفانه بچه ها تصمیم گرفتند تا وقتی حق و حقوقشان داده نشود تمرین نکنند. تیم ما شکل گرفته است. نتایج بد را از خودمان دور کرده ایم. به هماهنگی تکنیکی و تاکتیکی خوبی رسیده ایم. همه بچه ها زحمت می کشند. جزو دو تیم عالی که در این مدت با آنها کار کرده ام همین بچه ها هستند. بدون حاشیه هستند و فوق العاده با شخصیت هستند. اما شرایط باشگاه اجازه کار دوباره را نمی دهد. هر جا می روم همین می شود.

* هدف‌گذاری شما برای نفت رسیدن به آسیاست؟

- بله، دنبال این هستیم که سهمیه آسیا را به دست آوریم. البته برای رسیدن به این هدف، باید تمام شرایط فراهم باشد.

* هواداران پرسپولیس نگران هستند که شما این تیم را شکست بدهید و شانس قهرمانی این تیم به خطر بیفتد؟

- 8 بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده و پرسپولیس حتی اگر مقابل ما نتیجه نگیرد و بازی را واگذار کند، باز هم می‌تواند قهرمان شود. آرزوی قلبی من قهرمانی پرسپولیس است و امیدوارم در نهایت این اتفاق رخ دهد تا هواداران این تیم خوشحال شوند.

* در مورد چالش‌های اخیر برانکو و کی‌روش چه صحبتی دارید؟

- امیدوارم مسئولان کمک کنند تا این مشکل حل شود.

* حرف آخر...

- برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و امیدوارم که سال 96 برای آنها سال خوبی باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها