رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243813

علی لشگری رییس انجمن متخصصان صنعت کفش ایران در گفت‌وگو با ساعت ۲۴

پایین‌دستیها و بالادستیهای پتروشیمی به صلح نزدیک میشوند

ساعت ۲۴- مجادله بی‌پایان بر سر منافع از سرمایه‌گذاری تاریخی در صنعت پتروشیمی از ۱۳۶۸ تا امروز میان تولیدکنندگان فرآورده‌های پتروشیمی در واحدهای بزرگ و مصرف‌کنندگان این فرآورده‌ها که چند سالی است ادامه دارد با رایزنی و مشورت تشکل‌های خصوصی به نتیجه می‌رسد.

علي لشگري
dir="RTL" style="text-align:justify">به این معنی که با تشکیل یک کمیته دایمی که ۳ نماینده از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی انتخاب می‌شوند و ۳ نماینده از صنایع بالادستی و یک نماینده از دفتر صنایع تکمیلی صنایع پایین‌درستی شرکت ملی پتروشیمی مسوولیت برنامه‌ریزی وچگونگی اجرای تامین نیاز داخلی را برعهده خواهند داشت.

به گزارش ساعت ۲۴ پس از نشست کمیسیون صنعت اتاق تهران در اول اسفندماه امسال که قرار شد یک کمیته مشترک برای ساماندهی و ایجاد توازن میان پایین‌دستی‌ها و بالادستی‌های پتروشیمی انجام شود روز شنبه ۷ اسفندماه در محل انجن تولیدکنندگان فرآورده‌های پتروشیمی نشست صلح برگزار شد.

علی لشگری از اعضای ارشد برخی تشکل‌های پایین‌دستی صنایع پتروشیمی مثل صنعت کفش و صنعت پلاستیک امروز یکشنبه به ساعت ۲۴ خبر داد: خوشبختانه تشکل‌های خصوصی دوران جنینی و تنازع برای بقا را پشت سر گذاشته و متمدنانه و با رفتار مدرن حل تعارض را حتی بدون کمک دولت بین خود ساماندهی کرده‌اند. در نشست روزش شنبه ۶ اسفندماه و در محل تولیدکنندگان پتروشیمی قرار شد که یک کمیته مشترک از نمایندگان صنایع پایین‌درستی و بالادستی به صورت دایمی تشکیل شود. این کمیته مشترک درباره هر کالایی که مربوط به صنایع پایین‌دستی است نشست برگزار می‌کند و نمایندگان آن کالای خاص از صنعت پایین‌دستی و از واحد پتروشیمی که آن کالا را تولید می‌کند حاضر ودرباره تامین آن تصمیم‌گیری می‌شود.

لشگری ادامه داد: تشکیل کمیته دایمی که از پیشنهادهای سازنده مهدی‌ قاضی‌پور رییس کمیسیون صنعت بود یک گام به جلو است. این کمیته ضمن اینکه نیازهای واقعی و صنعت پایین‌دستی تولیدات پتروشیمی را اندازه‌گیری و اعلام میکند بر تولید آن کالا نظارت و پایش آن را انجام می‌دهد.

وی گفت: انتظار می‌رود شرکت‌های پتروشیمی تا قوام گرفتن کامل این کمیته و سرعت پیدا کردن فعالیت آن باید ضمن نظم بیشتر در عرضه کالاهای مورد نیاز صنایع پایین‌دستی، عرضه را نیز افزایش دهند تا مشکلات تامین مواد صنایع پایین‌دستی به حداقل برسد.

نمایندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی از طریق اتحادیه ها و تشکل های مربوطه و با تایید کمیسیون صنایع اتاق ایران، نمایندگان صنایع بالا دستی پتروشیمی از طریق انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و نماینده دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی از طریق شرکت ملی صنایع پتروشیمی معرفی می گردند.

وظایف کمیته به شرح ذیل خواهد بود:

- هماهنگی در خصوص برآورد واقعی نیاز داخلی صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور در هر دوره شش ماهه و اعلام آن به تولید کنندگان و مصرف کنندگان جهت برنامه ریزی ادواری تولید.

- پایش عملکرد شرکت های پتروشیمی و صنایع تکمیلی در خصوص برنامه های اعلامی کمیته.

- راستی آزمایی فعالیت تولیدی شرکت ای متقاضی در حوزه صنایع تکمیلی با استفاده از ابزارهای مختلف.

۳- تشکل ها و اتحادیه های صنفی صنایع تکمیلی پتروشیمی موظفند مقادیر محصولات مورد نیاز هر دوره شش ماهه خود به همراه عملکرد واقعی مصرف دوره شش ماهه گذشته خود را حداکثر تا ۲ ماه از هر دوره شش ماهه آتی تهیه و پس از اخذ تاییدیه از تشکل مربوطه در اختیار کمیته فرار دهند.

تبصره: لیست تشکل ها و اتحادیه های صنفی پایین دستی که مجاز به ارایه اطلاعات مربوط به این بند می باشند،باید قبلا به تایید وزارت صنعت ، معدن و تجارت برسد.

۴- کمیته موظف است پس از دریافت اطلاعان موضوع بند ۳ این دستور العمل و انجام بررسی های لازم ، حداکثر ظرف ۱۵ روز نسبت به اعلام اطلاعات نیاز داخلی صنایع تکمیلی پتروشیمی در یک دوره شش ماهه به شرکت های بالا دستی پتروشیمی اقدام نماید.

۵- انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با هماهنگی کار گروه های تخصصی ، حداکثر تا یک ماه قبل از هر دوره شش ماهه آتی ، نسبت به هماهنگی های لازم برای برنامه ریزی تولید شرکت های پتروشیمی اقدام خواهد نمود.

۶- میزان عرضه هفتگی محصولات پتروشیمی در چارچوب برنامه تولید و مصرف موضوع بند ۳،۴ و ۵ این دستور العمل توسط کمیته تعیین و ابلاغ می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها