رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243907

گالوپ: پوتین در آمریکا محبوب تر شد

ساعت 24- با وجود تنش ها و اختلاف های روزافزون میان واشنگتن و مسکو از چهار سال پیش تاکنون، نتایج نظرسنجی تازه انجام شده موسسه گالوپ حاکی از افزایش حدود دو برابری محبوبیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بین مردم آمریکا است.

پوتين
محبوبیت پوتین در سال 2016 بین مردم آمریکا براساس نتایج موسسه نظرسنجی گالوپ به 22 درصد رسیده است در حالیکه این رقم سال 2015 فقط 13 درصد بود.

این روند افزایشی در حالی شکل گرفته است که مقام ها و رسانه های آمریکا در دوره دوم مسئولیت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور دیدگاهی بسیار منفی در مورد رئیس جمهوری روسیه داشته و از سیاست های بین المللی مسکو به ویژه در سوریه و اوکراین انتقاد کرده اند.


روزنامه روسی راسیسکایا گازتا روز یکشنبه نوشت: مردم آمریکا مشتاقان بزرگ پوتین محسوب نمی شوند، اما بر اساس آخرین نتایج نظرستجی گالوپ، محبوبیت وی در این کشور دو برابر شده است.


یافته های این نظرسنجی که ماه جاری میلادی انجام شده است، نشان داد 22 درصد آمریکایی ها دیدگاه مثبتی در مورد پوتین دارند در حالیکه سال پیش 13 درصد بود.


راسیسکایا گازتا در این باره نوشت: افزایش محبوبیت پوتین بین مردم آمریکا بی سابقه بوده و بالاترین شاخص از سال 2002 یعنی دومین سال نخستین دوره ریاست جمهوری وی به شمار می رود.


نتایج این نظرسنجی بر خلاف دیدگاه بسیاری از جمهوریخواهان به رهبری سناتور جان مک کین است که همواره و در هر مناسبتی از رئیس جمهوری روسیه انتقاد و با تلاش های ترامپ برای برقراری روابط بهتر با کاخ کرملین مخالفت می کنند.


تبلیغات ضدروسی و جتی علیه پوتین که در دوره اوباما به اوج خود رسید، اکنون نیز در سطح کنگره و سنا حفظ شده است، هرچند دولت ترامپ بارها وعده داده می خواهد برای کاهش تنش ها تلاش و برنامه ریزی کند.


از سال 2014 با اقدام های غرب در سه محور گسترش نفوذ نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوِیژه آمریکا نزدیک روسیه در شرق اروپا و دریای بالتیک، اوضاع اوکراین و همچنین ادامه حمایت از براندازی حکومت سوریه، روابط واشنگتن و مسکو تیره شده است.


روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح از دوره جنگ سرد تاکنون رسیده است و وضع کلی از سال 1973 (شوروی) تاکنون بی سابقه ارزیابی می شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها