رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243912

کاهش ۲۸۸ واحدی شاخص کل بورس

ساعت 24- معامله‌گران بورس تهران امروز کاهش ۲۸۸ واحدی شاخص کل بورس تهران را روی نماگرها نظاره‌گر بودند. بازارگردان‌ها نیز انگیزه‌ای برای ماندن در بازار ندارند.

بورس
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه 8 اسفندماه 95)‌ با کاهش 288 واحدی روی رقم 77 هزار و 574 واحد متوقف شد. شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 22 واحدی عدد 15 هزار و 817 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 307 واحدی به عدد 84 هزار و 926 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 192 واحدی به رقم 55 هزار و 21 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 686 واحدی به رقم 165 هزار و 331 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی روی رقم 866 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ نفت و گاز پارسیان با 51 واحد، سایپا با 45 واحد و پست‌بانک ایران با 38 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 15 واحد، فولاد خوزستان با 14 واحد و سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با 10 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 202 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 843 میلیون و 445 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 58 هزار و 382 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های بانک اقتصاد نوین، اوراق اختیار فروش تبعی پاکشو، قراردادهای اختیار فروش فولاد مبارکه، بانک سینا، پست‌بانک ایران، قند اصفهان، تولیدی لنت ترمز ایران، گروه صنعتی پاکشو، درخشان تهران، حق تقدم خرید سهام مواد اولیه دارویی البرز بالک، فولاد مبارکه، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، بیمه سامان، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، ریل‌پرداز سیر، آهن و فولاد ارفع، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه پارسیان، کابل البرز و سیمان هگمتان متوقف شدند.

امروز همچنین بلوک 20 درصدی سهام ریل‌پرداز سیر به قیمت هر سهم 450 تومان روی میز فروش معاملات عمده فرابورس قرار گرفت که در نهایت از سوی خریدار حقوقی معامله شد.

امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، اندکی بیش از 86 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش 16.5 میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در سرمایه‌گذاری توسعه ملی امروز اندکی بیش از 44 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان میان سهامداران عمده جابجا شد.

همچنین 22 میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی کد به کد شد.

بیش از 21 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

15 میلیون سهم سرمایه‌گذاری البرز نیز به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان امروز کد به کد شد.

همچنین اندکی بیش از 6 میلیون سهم داده‌پردازی ایران به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت.

به گزارش فارس، امروز بورس تهران شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی به ویژه در گروه خودرویی‌ها و برخی از هدلینگ‌های سرمایه‌گذاری پتروشیمی بود.

نزدیک شدن به موعد مجامع سالیانه برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و در عین حال تمایل برای نقد کردن سهام‌ در شب‌های عید باعث شده تا بورس این روزها در اوج کمبود نقدینگی باشد.

بازاری که در آن حتی بازگردان‌های سهام نیز در فضای رخوت‌آمیز کنونی صبرشان لبریز شده است.

در این بین، تک‌سهم‌های گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی در کنار سیمانی‌های جذاب برای نوسان‌گیری، باعث شده تا صاحبان نقدینگی کوچک و ضعیف در بازار بهانه‌ای برای نوسان‌گیری داشته باشند.

امروز همچنین نماد معاملاتی پست‌بانک ایران پس از توقف بیش از پنج ماه، با افت 22 درصدی قیمت سهام در تابلوی معاملات بازگشایی شد.

پست‌بانک در عملکرد حسابرسی شده شش ماهه سال مالی 95 خود با تحقق عایدی یک ریالی به ازای هر سهم توانسته 5 درصد از سود 20 ریالی (EPS) به ازای هر سهم خود را در بودجه امسال محقق کند.

امروز همچنین در نماد معاملاتی آتیه داده‌پرداز پس از عرضه‌های پرحجم سهامدار عمده حقیقی و حقوقی، صف خرید پایدار این سهم 3 میلیونی شد.

این نماد معاملاتی طی 8 روز معاملاتی اخیر بیش از 30 درصد بازدهی مثبت برجای گذاشته است.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل اما کم‌حجم بود که در اغلب نمادهای معاملاتی شاهد افزایش عرضه در مقابل تقاضای سهام بود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها