رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243921

چگونه بهرام رادان قلابی 6000 دختر را فریب داد ؟

ساعت 24-، الهه شریف، وکیل بهرام رادان، درباره جزئیات این پرونده گفت:

5
«مدتی بود که شایعاتی مبنی بر مورد کلاهبرداری قرار گرفتن دختران جوان از سوی شخصی که خود را بهرام رادان معرفی می کرد شنیده می شد که با افزایش این شایعات و حساسیت موضوع، اقدام به بررسی و تحقیق نموده و متوجه شدیم شخصی به صورت کاملا حرفه ای و برنامه ریزی شده، با ساخت صفحات جعلی در بسیاری از شبکه های اجتماعی به نام بهرام رادان و دستیابی به اطلاعات شخصی وی و درج در این صفحات، خود را بهرام رادان معرفی نموده و اقدام به دوست یابی و جذب طرفداران و علاقمندان این هنرمند معروف نموده و پس از شناسایی و انتخاب طعمه های معصوم و بی تجربه و کم سن و سال، به انها نزدیک شده و با شبیه سازی و تقلید صدای بهرام رادان و ارایه اطلاعات خصوصی و شخصی وی، ضمن برقراری تماس تلفنی، این دختران جوان را اغفال و با سوء استفاده از این علاقه، به عناوین مختلف از ایشان کلاهبرداری می نماید. با کشف این واقعیت تکان دهنده، بر آن شدیم که جهت تعقیب متهم، شکایتی را در مراجع قضایی مطرح نماییم.»

در ابتدای طرح شکایت از سوی موکل، مبنی بر «جعل نام و صفحه موکل و کلاهبرداری» با عدم پذیرش شکایت روبرو شدیم چراکه مراجع قضایی خود را مرجع رسیدگی به شکایات مالباختگان و قربانیان دانسته و موکل یعنی بهرام رادان را نه مالباخته و نه قربانی می دانستند و این ادعا را که شخص یا اشخاصی با سوء استفاده از نام بهرام رادان، دختران جوان را اغفال می نمایند به عنوان دلیلی قابل قبول بر طرح شکایت از سوی بهرام رادان نمی دانستند...

از سوی دیگر دخترانی که طعمه این رفتار مجرمانه شده و مالی از دست داده بودند نیز به دلیل نااگاهی از حقوق خود و همچنین دلایل شخصی و خانوادگی و اجتماعی و ... جسارتی جهت طرح شکایت نداشته و این وضعیت، بستری مناسب را برای بالابردن جسارت متهم و افزایش فعالیت مجرمانه وی فراهم نمود. درنهایت تعدادی از مالباختگان حاضر به همکاری شدند و درنتیجه موفق به طرح شکایت مبنی بر {کلاهبرداری رایانه ای و جعل نام و جعل صفحات اجتماعی } در مرجع قضایی صالح شدیم که پس از مدتی با دستور مقام قضایی در دادسرا، انجام تحقیقات و شناسایی و دستگیری متهم به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (پلیس فتا) ارجاع شد.

الهه شریف در ادامه بیان نمود که در کوتاهترین زمان با تکیه بر توانایی و قدرت و سرعت عملی فوق تصور در افسران و ماموران توانمند در پلیس فتا متهم شناسایی و ضمن عملیات تعقیب و گریز، متهم دستگیرو تحت بازجویی قرارگرفت ومالباختگان نیزدرپناه چترحمایتی پلیس قرارگرفته و اولین قدم در راستای حفظ امنیت اجتماعی واحقاق حقوق جامعه،برداشته شد.

طبق اعلام رسمی سرهنگ محمدمهدی کاکوانی، بررسی‌ها نشان داد که این فرد در ابتدا از طریق کامنت‌نویسی در صفحات تفلبی با دختران جوان ارتباط برقرار کرده و پس از آن با تکیه بر شباهت صدایش به این بازیگر معروف، ضمن برقراری تماس تلفنی با قربانیان خود و نزدیکی به ایشان و اغفال، از آنها اخاذی می‌کرد.

الهه شریف در پایان بیان نمود: «پس از انجام تحقیقات لازم، متهم به همراه نتیجه تحقیقات به مقام قضایی تسلیم شده است و در حال حاضر نیز منتظر رسیدگی به اتهامات متعدد این متهم و صدور حکم قانونی و محکومیت وی و اجرای عدالت هستیم تا دیگر شاهد چنین اقدامات مجرمانه ای نباشیم.»

نوزاد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها