رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243934

قراردادهایی که نفس پرسپولیس را بریده‌اند!

ساعت 24- «متاسفانه پرونده‌های گذشته اجازه نمی‌دهد نفس بکشیم. با قرارداد خوب اسپانسری که منعقد کردیم، مشکلی در پرداخت هزینه‌های جاری نداریم اما متاسفانه هر روز یک حکم برای ما می‌آید و مجبور می‌شویم از بودجه جاری آن مبلغ را پرداخت کنیم.»

پرسپولیس
روزنامه اعتماد نوشت: «در نقل و انتقالات تابستان گذشته بود که مهدی طارمی به همراه رامین رضاییان با جدایی از باشگاه پرسپولیس به ترکیه رفتند و با باشگاه ریزاسپور قرارداد بستند اما پس از مدتی این دو بازیکن پشیمان شده و مجددا به ایران بازگشتند تا در پرسپولیس به فوتبال خود ادامه دهند. در همان زمان مدیران باشگاه پرسپولیس و البته وکیل طارمی مدعی شدند این بازیکن قراردادش را به طور رسمی با باشگاه ریزاسپور فسخ کرده و به پرسپولیس آمده است. بنابراین دیگر باشگاه ترکیه‌ای نمی‌تواند شکایتی انجام دهد. این در حالی است که این باشگاه ترکیه‌ای در ماه ژانویه از مهدی طارمی به فیفا شکایت کرده و نامه این شکایت ١٧ ژانویه به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شده و تا ٦ فوریه به این باشگاه مهلت داده شده بود تا دفاعیه خود را نسبت به این شکایت ارایه کند. به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها نیز با مدارک و مستنداتی که در اختیار داشتند و بعد از مشورت با وکیل مهدی طارمی دفاعیه خود را ارایه کرده‌اند. از تاریخ این شکایت ٤٠ روز می‌گذرد اما باید دید که دفاعیه پرسپولیس تا چه حد مورد قبول فیفا قرار خواهد گرفت. در همین رابطه و برای بررسی شرایط این روزهای باشگاه پرسپولیس و البته پرونده‌های این باشگاه در فیفا با علی‌اکبر طاهری همکلام شدیم تا از زبان سرپرست باشگاه از آخرین جزییات پرونده‌های باشگاه در فیفا مطلع شویم.

در خبرها آمده بود باشگاه ریز اسپور ترکیه از مهدی طارمی شکایت کرده است، درباره این موضوع حرف و حدیث‌های زیادی مطرح می‌شود؛ توضیح شفافی می‌دهید؟

در مورد جدایی مهدی طارمی از باشگاه ریزاسپور همه‌چیز شفاف است. طارمی با باشگاه پرسپولیس قراردادی نداشت و به ترکیه رفت و با باشگاه ریزاسپور قرارداد بست. پس از مدتی هم تصمیم گرفت از این باشگاه جدا شود و مجددا به پرسپولیس بازگردد. فکر نمی‌کنم مشکلی در این موضوع وجود داشته باشد. همه‌ چیز کاملا شفاف است اما متاسفانه باشگاه ریزاسپور لایحه‌ای را تنظیم کرده و به وکیل طارمی و باشگاه فرستاده است.

اگر در زمان جدایی او از ریزاسپور قراردادش فسخ شده، چطور این باشگاه شکایت کرده است؟

مهدی طارمی پس از فسخ قراردادش با ریزاسپور به پرسپولیس آمده است. اگر قراردادش را فسخ نکرده بود که ما نمی‌توانستیم ITC او را بگیریم.

پس دلیل شکایت باشگاه ریزاسپور از مهدی طارمی چیست؟

شکایت این باشگاه به خاطر بحث فسخ قرارداد نیست بلکه ادعای دیگری را مطرح کرده است. البته کمیته حقوقی باشگاه و وکیل این بازیکن پیگیر این پرونده هستند. بنابراین بهتر است جزییات بیشتر را از کمیته حقوقی بپرسید.

موضوع شکایت مانوئل ژوزه به کجا رسید؟ هواداران نگران این موضوع هستند که به خاطر پرونده این مربی پرتغالی باشگاه با محرومیتی یا کسر امتیاز مواجه شود.

پیگیر پرونده این مربی هستیم. دفاعیات خودمان را ارایه کردیم و در آخرین مرحله پرونده به CAS رفته است. در آنجا، هم ما و هم ژوزه داوری را مشخص کرده‌ایم تا بر اساس مستندات تصمیم‌گیری کنند. البته هنوز رای صادر نشده است. بنابراین هواداران نباید نگران باشند. روال کار این گونه است که ابتدا رای صادر می‌شود و بعد، مدت زمانی را تعیین می‌کنند تا در آن بازه زمانی مبلغ محکوم شده را پرداخت کنیم. اگر درآن بازه زمانی نتوانیم مبلغ مشخص‌شده را پرداخت کنیم، باشگاه با محرومیت‌هایی از سوی فیفا مواجه خواهد شد. بنابراین فعلا جای نگرانی نیست.

شایعاتی هم مطرح شده بود که به دنبال توافق با ژوزه هستید تا از شکایت خود صرف نظر کند. آیا به راستی به دنبال توافق هستید؟

از همان ابتدا که مسوولیت باشگاه را بر عهده گرفتم و موضوع پرونده ژوزه را بررسی کردم، به دنبال این بودم که با مذاکره به توافق برسیم تا او کمی از طلبش را ببخشد و مابقی را به صورت اقساطی پرداخت کنیم اما متاسفانه نه ژوزه و نه وکیلش حاضر به گفت‌وگو با ما نیستند و قبول نمی‌کنند که مذاکره کنیم. در حال حاضر که پرونده در CAS در جریان است، باز هم شایعاتی مطرح شده بود که ما با ژوزه توافق کردیم که این شایعات هم صحت ندارد. همان‌طور که گفتم در انتظار صدور رای هستیم تا پس از آن اقدامات مناسب را انجام بدهیم.

با توجه به قراردادی که ژوزه با باشگاه پرسپولیس منعقد کرده بود، پیش‌بینی می‌شود در صورت صدور رای، باشگاه به پرداخت چیزی حدود ٦ میلیارد محکوم شود. برای پرداخت این مبلغ منابع مشخصی دارید؟

متاسفانه پرونده‌های گذشته اجازه نمی‌دهد نفس بکشیم. با قرارداد خوب اسپانسری که منعقد کردیم، مشکلی در پرداخت هزینه‌های جاری نداریم اما متاسفانه هر روز یک حکم برای ما می‌آید و مجبور می‌شویم از بودجه جاری آن مبلغ را پرداخت کنیم. درباره پرونده ژوزه هم نگرانی داریم، زیرا تنها محل درآمد باشگاه، سامانه هواداری است و از محل‌های دیگر از جمله بلیت‌فروشی و همین‌طور صداوسیما درآمدی نداریم. امیدوارم تا زمان صدور رای وزارت ورزش هم کمک کند تا بتوانیم پول ژوزه را پرداخت کنیم.

آقای اسدی در آخرین نشست خبری خود عنوان کرد باشگاه پرسپولیس یازده پرونده در فیفا دارد. با توجه به محرومیت استقلال و تراکتورسازی از نقل و انتقالات، نگرانی عجیبی ایجاد شده که محرومیتی گریبان پرسپولیس را بگیرد.

همان‌طور که هر روز نامه‌ای به باشگاه می‌آید که بر اساس آن محکوم به پرداخت مبلغی می‌شویم. در برخی از این پرونده‌ها باشگاه لوایح دفاعی خود را به فیفا می‌دهد و در بعضی مواقع هم احکام قطعی صادر می‌شود. به طور مثال چند روز پیش در یک پرونده باشگاه محکوم به پرداخت ٤٠ هزار دلار شد که اگر این پول را پرداخت نکنیم، باشگاه متوجه محرومیت‌هایی خواهد شد. نکته مهم این است که ما تلاش خودمان را انجام می‌دهیم تا باشگاه با محرومیتی مواجه نشود.

در مورد جدایی بازیکنان اوکراینی مباحث زیادی مطرح شد. خیلی‌ها نگران هستند که در آینده این بازیکنان هم شکایت کنند و مشکلاتی را برای باشگاه به وجود بیاورند.

زمانی که قصد داشتیم قرارداد این بازیکنان را فسخ کنیم یک فرآیند را طی کردیم و با بررسی‌هایی که واحد حقوقی باشگاه انجام داد به طور کامل قرارداد این بازیکنان را فسخ کردیم تا آنها دیگر در آینده نتوانند شکایتی کنند. مطمئن باشید که این بازیکنان اوکراینی در آینده نمی‌توانند مشکلی برای باشگاه ایجاد کنند. ما قرارداد آنها را به صورت قانونی فسخ کرده‌ایم.»

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها