رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243992

آلاینده ها کلانشهرها را محاصره می کنند

ساعت 24- مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وجود ناپایدار جوی در جنوب و جنوب شرق کشور تا روز سه‌شنبه گفت: با قطع بارشهای باران در روز سه‌شنبه، اکثر نقاط کشور دچار جو نسبتاً آرام می‌شوند و غلظت آلاینده‌ها کلانشهرها را در برمی‌گیرد.

آلودگی هوا
احد وظیفه در گفت‌وگویی درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته بخشهایی از کشور را تحت تاثیر قرار داده بود قسمتهایی از استانهای واقع در جنوب و جنوب کشور را دچار بارشهای باران، رگبار و رعد و برق خواهد کرد.


وی ادامه داد: استانهای هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان وبلوچستان طی 24 ساعت آینده دچار بارشهای باران، رگبار و رعدوبرق می‌شوند و بارشها درنقاط کوهستانی مناطق ذکر شده به شکل برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشهای پراکنده باران در روز سه‌شنبه نیز ادامه می یابد و استانهای فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته وظیفه این بارشهای پراکنده باران از عصر سه شنبه قطع خواهد شد و سامانه بارشی به طور کامل از کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت نیمه شمالی و سواحل دریای خزر اظهار کرد: در اواخر وقت امروز یکشنبه و فردا دوشنبه شاهد نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر خواهیم بود که کاهش دما و بارشهای پراکنده را در استانهای شمالی و سواحل به‌ دنبال دارد؛ دریای خزر نیز طی همین مدت مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از روز سه‌ شنبه شاهد جوی نسبتاً آرام در اکثر نقاط کشور خواهیم بود و این وضعیت موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها و شهرهای صنعتی می‌شود.

وظیفه درباره سامانه بارشی جدید که قرار است وارد کشور شود نیز عنوان کرد: سامانه بارشی جدیدی از اواخر هفته غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد که جزییات آن را در زمان مناسب اعلام خواهیم کرد.

وی شهرکرد با 9 درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای امروز تهران در گرم ترین لحظات به 18 درجه بالای صفر رسید که نسبت به روزهای گذشته شاهد افزایش نسبی دما بوده‌ایم.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها