رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244095

دفاع یک نماینده اصلاح‌طلب از احمدینژاد، او انسان صادقی است /سعید جلیلی رجل سیاسی بود؟

ساعت24- نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران گفت: معین و مهرعلیزاده برای ریاست‌جمهوری تایید و برای مجلس ردصلاحیت شدند و محمود علوی برای مجلس رد و برای خبرگان تایید شد و اکنون وزیر اطلاعات است.

الیاس حضرتی
style="text-align:justify">الیاس حضرتی اعلام کاندیداتوری تعداد قابل‌توجهی از چهره‌های سیاسی اصولگرا برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده را طبیعی و در چارچوب قانون ارزیابی، و تاکید کرد که هیچ منع قانونی در این راستا وجود ندارد.

نماینده مردم تهران درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه بعضی از این نامزدها «رجل سیاسی» محسوب نمی‌شوند، اظهار کرد: افراد را که نمی‌توان دستگیر کرد و گفت که نباید اعلام کاندیداتوری کنید، همه حق دارند به صحنه بیایند.

او ادامه داد: بسته به این‌که هر نامزد با چه نیت و انگیزه‌ای پا به عرصه می‌گذارد، می‌تواند مورد کنکاش ما قرار گرفته و از این جهت که آیا واقعاً به‌دنبال ریاست‌جمهوری است، به‌دنبال مطرح شدن است، یا این‌که قصد دارد چند روزی این‌ور و آن‌ور سخنرانی کند و مسائل دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

همه افراد در اعلام کاندیداتوری آزادند

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران با بیان این‌که آزادی افراد در اعلام‌کاندیداتوری نشانه آزادی فضای سیاسی کشور است، خاطرنشان کرد: همه افراد در اعلام کاندیداتوری آزادند با این حال باید بررسی شود که نامزدها بنابر قانون، شرایط ریاست‌جمهوری را داشته باشند و در تعریف «رجل سیاسی» قرار بگیرند.

باید درباره «رجل سیاسی» به یک استاندار مشخص برسیم

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین به فراخوان عمومی شورای نگهبان برای تعریف «رجل سیاسی» اشاره کرد و ضمن تقدیر از این اقدام، یادآور شد: البته بنده اطلاع دقیقی نسبت به این‌که چه‌کسانی، چه تعاریفی به شورای ارائه کردند، ندارم اما آن‌چه مشخص است باید درباره رجل سیاسی به یک استاندار مشخص برسیم.

برخی مصادیق پیشنهادی برای اطلاق مفهوم «رجل سیاسی» به نامزدهای انتخاباتی

حضرتی توضیح داد: بر این اساس به‌عنوان مثال عنوان شود نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری باید سابقه حداقل چهار دوره نمایندگی مجلس داشته باشد، یا سابقه ۱۲ سال وزارت، یا ۲۰ سال استانداری، یا دو دوره سفارت داشته باشد، یا مثلاً از حمایت ۵۰ حزب رسمی برخوردار باشد، یا حتی از چندهزار نفر از شهروندان امضاء بگیرد و به‌طور کلی مصادیق مشخص و چارچوب‌دار درنظر گرفته شود که دچار سلایق افراد نباشیم.

شریعتمداری و سعیدی‌کیا با سابقه وزارت رد شدند اما جلیلی تاییدصلاحیت شد

او در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان از طریق تطبیق تایید و ردصلاحیت‌شده‌های ادوار گذشته، به یک معیار برای اعلام نظر درباره نامزدهای کنونی دست یافت، گفت: متاسفانه معیار مشخصی وجود نداشته و به‌عنوان نمونه شاهد بودیم فردی همچون آقای سعیدی‌کیا و محمد شریعتمداری که سال‌ها سابقه وزارت داشتند، ردصلاحیت شده و آقای سعید جلیلی که تنها سه سال دبیر شورایعالی امنیت ملی بود، تاییدصلاحیت شد.

معین و مهرعلیزاده برای ریاست‌جمهوری تایید و برای مجلس ردصلاحیت شدند

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم اضافه کرد: همین‌طور آقایان مهرعلیزاده و معین برای ریاست جمهوری تاییدصلاحیت شدند اما هر دو نفر برای نمایندگی مجلس رد شدند. یا حجت‌الاسلام علوی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ردصلاحیت و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شد و هم‌اکنون وزیر اطلاعات کشور است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه مقداری مدیریت‌ها شلم‌شوربایی (نابه‌سامان) است و نیاز به استاندارسازی در این امور احساس می‌شود؛ چرا که نمی‌توان مملکت را به این شیوه شلم‌شوربایی اداره کرد.

در غیاب احمدی‌نژاد می‌گویم که انسان صادقی است

او همچنین در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، درست یک هفته پس از انتشار بیانیه احمدی‌نژاد به‌منظور تاکید بر عدم حمایت از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، آیا تاکتیک انتخاباتی احمدی‌نژادی‌ها استفاده از نوعی رویکرد دوگانه برپایه سکوت شخص احمدی‌نژاد و فعال شدن نزدیکانش است، گفت: اطلاع موثق دارم که آقای احمدی‌نژاد هیچ کاندیدایی در انتخابات ندارد و لازم می‌دانم در غیاب احمدی‌نژاد از او دفاع کنم؛ چرا که انسان صادقی است.

احمدی‌نژاد از هیچ نامزدی در انتخابات حمایت نمی‌کند

حضرتی در پایان تصریح کرد: مطمئن باشید، هنگامی که احمدی‌نژاد بگوید از هیچ‌کس حمایت نمی‌کنم، تا انتها بر همین حرف پافشاری می‌کند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها