رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244266

رضا نصری:

فرهادی کابوس نتانیاهو و الجبیر شده است

ساعت 24- در پی دریافت دومین جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی برای فیلم فروشنده، رضا نصری با انتشار یادداشتی تصریح کرد: اصغر فرهادی کابوس نتانیاهو و عادل الجبیر شده است.

فروشنده
در بخشی از یادداشت رضا نصری آمده است: اجتماع وسیع و نمادین مردم لندن در میدان ترافالگار برای تماشای فلیم «فروشنده» اصغر فرهادی و سپس حمایت وسیع شبکه‌های اجتماعی از پیام اعتراضی این فلیمساز ایرانی پس از دریافت جایزه اسکار، اتفاق مهمی است که نباید دست‌کم گرفت.

وی در این یادداشت می افزاید: اینکه شهروندان پایتخت یک کشور مهم غربی حول محور یک شخصیت ایرانی - که بر ضدجنگ بودن و «ایرانی» بودن‌اش تاکید فراوان دارد - وارد میدان شوند، دستآورد ملی و امنیتی ارزشمندی است که جنگ‌طلبان عربستان سعودی و اسرائیل سال‌هاست برای جلوگیری از آن هزینه کرده‌اند.


نصری در پایان این یادداشت اضافه می کند: اصغر فرهادی از این پس نیز مورد هجمه جریان افراطی و ضد ایرانی قرار خواهد گرفت. در نتیجه، لازم است جامعه ایرانی تمام قد از او حمایت کند.


به گزارش ایرنا، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی موفق به کسب جایزه بخش بهترین فیلم خارجی در هشتاد و نهمین مراسم اهدای جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) شد و این دومین اسکار فرهادی و سینمای ایران است.


وی در سال 2012 هم برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» موفق به کسب این جایزه شده بود.


اصغر فرهادی و عوامل فیلم فروشنده در اعتراض به فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا در این مراسم که بامداد دوشنبه به وقت تهران برگزار شد، شرکت نکردند و «انوشه انصاری» نخستین فضانورد زن ایرانی و «فیروز نادری» از مدیران پیشین ناسا به نمایندگی از آنها در اسکار حضور بهم رساندند.


در بیانیه فرهادی که در این مراسم قرائت شد، آمده است: غیبت من برای احترام به مردم کشورم و شش کشور دیگری است که با این قانون غیرانسانی که مهاجران را از ورود به آمریکا منع می کند، مورد بی احترامی قرار گرفته اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها