رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244275

۱۰ بار اعدام در انتظار عامل قتل عام در «فهرج»

ساعت 24- با گذشت دو ماه از کشتار ۱۰ زن، مرد و کودک در روستای «جهان‌آباد» شهرستان فهرج، رئیس کل دادگستری استان کرمان از پایان تحقیقات جنایی در این باره خبر داد و گفت: کیفرخواست پرونده به‌زودی صادر می‌شود.

به گزارش روزنامه «ایران»، عصر پنجشنبه دوم دی، مرد ۲۶ ساله‌ای به نام «شهروز» به دلیل اختلاف‌های خانوادگی با خانواده همسرش، درحالی که اسلحه کلاشنیکف به دست داشت، به خانه پدر همسرش در روستای جهان‌آباد از توابع استان کرمان هجوم برد و با رگبار گلوله ۱۰ نفر از اعضای خانواده همسرش و تعدادی از همسایگان که برای عیادت مادرزنش آمده بودند، را به قتل رساند. در این جنایت تکان‌دهنده چهار نفر هم به‌شدت مجروح شدند.

داماد جنایتکار پس از جنایت هولناک که مقابل چشمان بهت‌زده همسرش رخ داد بدون آسیب رساندن به او متواری شد. با گزارش این قتل‌عام به نیروی انتظامی و انتقال مجروحان به بیمارستان، تحقیقات ویژه پلیسی برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد و مأموران توانستند دو روز بعد او را درجریان درگیری مسلحانه‌ای در ایرانشهر به دام بیندازند.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان، دیروز گفت: «تحقیقات مقدماتی درباره جنایت فهرج به اتمام رسیده و این پرونده آماده صدور کیفرخواست است. با توجه به تعداد زیاد قربانیان این جنایت هولناک، مواردی مربوط به حصر وراثت در پرونده مطرح شده که به‌زودی رفع می‌شوند. اما به یقین عامل این جنایت به اتهام قتل ۱۰ نفر به ۱۰ بار قصاص و با شرایط خاص قانونی محکوم می‌شود و در کنار آن برای جرایمی که درباره سایر افراد از جمله جراحت‌هایی که ایجاد کرده نیز محکومیت‌هایی درانتظارش خواهد بود.»

وی افزود: «نحوه اجرا در صدور حکم و توسط قاضی پرونده تعیین می‌شود و در صورتی که ملاحظات امنیتی مطرح نباشد حکم وی در ملأعام اجرا می‌شود که این مورد بسته به نظر قاضی و مسئولان مربوطه دارد.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها