رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244292

نعمت‌زاده:بانک‌های ما فلج‌ شده اند!

ساعت 24- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بانک‌ها در ایران فلج هستند، اظهار کرد: در همه جای دنیا بانک‌ها بر اساس خدمات ارائه شده سود می‌گیرند اما ما می‌خواهیم از طریق نزول‌خوری و دریافت بهره کار را پیش ببریم و به همین دلیل نیز کارمان برکت ندارد.

نعمت زاده .jpg
محمدرضا نعمت‌زاده امروز در چهاردهمین همایش تعالی سازمانی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات بازدارنده مانع پیشبرد کار در کشور هستند، گفت: متاسفانه با توجه به شرایطی که وجود دارد، هیچ وقت تلاش‌هایمان به جایی نمی‌رسد چرا که کار از پایه دچار مشکل است. به طور مثال ال سی را که یک روزه می‌توان باز کرد، یک سال طول می‌کشد و به همین دلیل بهره‌وری سرمایه پایین می‌آید.

وی ادامه داد: متاسفانه اعلام می‌کنند که من با عده‌ای اختلاف دارم اما به خدا ما با کسی اختلاف نداریم اما نمی‌توانیم حقایق را نیز بازگو نکنیم. بانک‌ها در مورد صدور ضمانتنامه ارزی باید به صورت موردی از بانک مرکزی مجوز بگیرند. ما به دنبال این هستیم که این مسئله را آزاد کنیم. به هر حال بانک‌ها هیات‌مدیره دارند اما در این راستا اعلام می‌کنند ممکن است پنج سال دیگر دچار کمبود ارز شویم و این مسئله کارمان را با مشکل مواجه می‌کند. حال سوال من این است که به چه دلیل بانک‌ها ایجاد شده‌اند؟ مگر هیات‌مدیره ندارند و صلاحیت‌شان تایید نشده؟ پس علت این محدودیت‌ها چیست؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید فضای کار باز شود خاطرنشان کرد: در بخش مدیریتی باید تعارف‌ها را کنار بگذاریم. همان‌گونه که رئیس‌جمهور در مورد تورم اعلام کردند دست در جیب بانک مرکزی نمی‌کنیم، چرا که این کار دزدی از خزانه است. بنابراین باید در مورد رفع رکود نیز این اقدام را انجام می‌دادیم اما شرایط را پیش نبردیم و اثر کار کمتر شد.

نعمت‌زاده در ادامه به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: در بخش بنگاه‌ها نیز با مشکلات زیادی روبرو هستیم اما خوشبختانه بنگاه‌های موفقی را نیز داریم. سوال من این است که چرا باید در بخش بازرگانی و صادرات دچار ضعف باشیم و نتوانیم آن گونه که باید کار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه بهره‌وری خمیرمایه تعالی سازمانی است، بیان کرد: بهره‌وری خمیرمایه تعالی سازمانی یا حداقل بخشی از آن است، بنابراین باید به این موضوع توجه بسیاری داشته باشیم. بنده با خودم فکر می‌کنم که چرا بهره‌وری پایین است و چگونه باید آن را افزایش دهیم. هر چند در بخش صنعت عملکردمان نسبت به سایر بخش‌ها مثبت بوده و در بخش کشاورزی نیز طی چند سال اخیر نیز شرایط بهتری را تجربه کرده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان اعلام آمادگی کرد که وزارت صنعت به عنوان پایلوت در بخش دولت، مدنظر قرار گیرد تا بتوان در راستای بهبود بهره‌وری دولت گام برداشت.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها