رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244296

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور خبر داد:

هجوم سرمایه‌گذاران خارجی در بندرعباس

ساعت 24- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با هجوم سرمایه‌گذاران خارجی در بندرعباس مواجه هستیم و به دنبال این موضوع هستیم که ارزیابی کنیم کدام سرمایه‌گذار خارجی شرایط بهتری را برای ما فراهم می‌کند تا با آن قرارداد ببندیم و باید قدردان این موقعیت ممتاز باشیم.

محمد سعید نژاد در گردهمایی معاونان دریایی بنادر کشور، اظهار کرد: بندر شهید رجایی در حوزه‌های مختلف رشد داشته است که این نشان از پسامدهای برجام است.

وی با اشاره به اینکه بندر شهید رجایی با موقعیت استراتژیک باید به هاب کشور و منطقه تبدیل شود، افزود: تجهیزات ترمینال دو این بندر خریداری‌شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی بخشی از آن تا چهار ماه آینده وارد بندر شهید رجایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این تجهیزات از بهترین برندها بوده و با توجه به اینکه پس از اجرای برجام خریداری‌شده است، قیمت بسیار ارزان و کیفیت خوبی دارد و به لحاظ هزینه از تجهیزات چینی که در آن زمان جزو گزینه‌ها بود ارزان‌تر است.

سعید نژاد خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی نقش محوری در توسعه دیگر بنادر کشور دارد و سیاست‌های حمایتی باید در دستور کار این بندر قرار گیرد تا هزینه‌های حمل‌ونقل کالا را بین بنادر کشور به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: احداث ترمینال معدنی در بندر شهید رجایی به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال آینده مطرح بوده و علاوه بر آن این بندر اولویت اصلی برای ایجاد ترمینال نفتی است.

وی با اشاره به عملکرد بندر شهید رجایی طی سال جاری ابراز کرد: در بخش نفتی 25 درصد رشد، تخلیه و بارگیری 34 درصد، صادرات 47 درصد و سایر حوزه‌ها نیز رشد قابل‌توجهی را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه برجام و پیامدهای آن در رونق بنادر کشور مؤثر بوده است، افزود: ترانشیپ برای ما یک نقطه استراتژیک و راهبردی است و در سیاست‌های عمومی دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و علاوه بر آن توسعه شبکه ارتباط بین بنادر کشور نیز جزو دیگر برنامه‌ها است.

سعید نژاد اضافه کرد: بندر شهیدرجایی باید به بنادر کوچک کشور کمک کرده و باعث رشد و تقویت آنها شود زیرا بنادر دیگر به دلیل موقعیت نمی‌توانند مستقیم جذب‌کننده باشند و باید به صورت ترانشیپ جذب کالا را انجام دهند.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری دریایی بیشتر در این منقطه از کشور است و تنوع خدمات را در این منطقه را به وجود آورده ایم و سازمان بنادر و کشتیرانی در سال های اخیر اقدامات خوبی از جمله نوسازی صنعت حمل‌ونقل دریایی را انجام داده است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در پایان گفت: با هجوم سرمایه‌گذاران خارجی در بندرعباس مواجه هستیم و به دنبال این موضوع هستیم که ارزیابی کنیم کدام سرمایه‌گذار خارجی شرایط بهتری را برای ما فراهم می‌کند تا با آن قرارداد ببندیم و باید قدردان این موقعیت ممتاز باشیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها