رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244327

قوانین سخت دی میستورا برای مذاکرات ژنو

ساعت 24- فرستاده سازمان ملل، قوانینی سفت وسخت را برای شرکت کنندگان در دور جدید مذاکرات ژنو وضع کرده است.

استفان+دی-میستورا.jpg
style="text-align:justify">استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه با هدف ممانعت از به وجود آمدن هرنوع مانع و تنشی در راه مذاکرات میان هیات دولت سوریه با معارضان در ژنو، قوانین سختی را برای شرکت در این دور از مذاکرات وضع کرده است.

به نوشته القدس العربی، میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه، استفاده شرکت کنندگان از تلفن همراه وهرنوع دستگاه ضبط صدا صوت و نیز هر نوع توهین آنان به طرف مقابل درمذاکرات ژنو را منع کرد و از آن ها خواست که به این قوانین پایبند باشند. به نظر می رسد که وضع این قوانین سفت و سخت از سوی دی میستورا نشان دهنده تنش در پشت پرده سازمان ملل وهتل های این شهر سوئیس است.

دی میستورا همچنین سه برگه شامل موضوعات حکومت، قانون اساسی و انتخابات که امید می رفت در ژنو مورد بحث و مذاکره قرار گیرد، دراختیار هیات دولت سوریه و سه هیات از معارضان سوری قرار داده است.

نماینده ویژه سازمان ملل درامور سوریه همچنین از همه شرکت کنندگان در مذاکرات ژنو خواست که به توصیه های وی درباره محرمانه ماندن جلسه مذاکرات و اسناد و گفت و گوها و تماس ها عمل کنند.

از جمله قوانین وضع شده توسط دی میستورا احترام به دیگر طرف های شرکت کننده است و اینکه هیچ طرفی حق ندارد مشروعیت طرف دیگر را زیر سوال ببرد و دیگر اینکه هیچ طرفی حق ندارد که مفاد نشست ها و مذاکرات را بدون اجازه ضبط کند.

دی میستورا همچنین تاکید کرد که اجازه نخواهد داد شرکت کنندگان با تلفن همراه وارد سالن مذاکره شوند. وی همچنین از شرکت کنندگان درمذاکره خواست که از توهین کردن به طرف مقابل و یا هرنوع بی احترامی و یا به کار بردن الفاظ ناپسند چه درداخل نشست و چه در خارج از آن اجتناب کنند.

دی میستورا امیدوار است که هیچ تنشی مانع از این دور از مذاکرات دولت سوریه ومعارضان در ژنو نشود.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها