رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244958

نامه ۷۲ نماینده به رهبر انقلاب درباره وضعیت تهران

ساعت 24- عضو کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی از نامه ۷۲ نفر از نمایندگان به مقام‌ معظم رهبری درباره وضعیت شهری تهران خبر داد.

مجلس
ابوالفضل ابوترابی امروز- چهارشنبه- از نامه تعدادی از نمایندگان به مقام معظم رهبری در مورد ضرورت انتقال پایتخت خبر داد و افزود: حادثه پلاسکو زنگ خطر و هشدار جدی در حوزه شهری بود و با توجه به ضرورت این امر از مقام معظم رهبری درخواست کردیم تا رهنمودهای لازم را به مسئولان مربوطه برای انتقال پایتخت بدهند.


نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حادثه پلاسکو نشان داد که شهر تهران بسیار آسیب پذیر است و می تواند کل کشور را متاثر از خود کند؛ در حادثه پلاسکو کل کشور به نوعی درگیر شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در نامه تعدادی از نمایندگان به مقام معظم رهبری خطراتی که در آینده تهران را تهدید می‌کند ذکر شده است، تصریح کرد: مسایل زیست محیطی و موضوعات عمرانی، ازدیاد و تمرکز بیش از حد جمعیت در تهران و خطراتی که برای کشور ایجاد می‌کند از دیگر مسایلی است که در نامه مذکور آمده است.

ابوترابی با بیان اینکه باید همه دست به دست هم داده تا برای آینده تهران چاره اندیشی شود، یادآور شد: در مجلس نهم قانون ساماندهی تهران و انتقال پایتخت اداری و سیاسی از سوی مجلس به تصویب رسید که بر اساس آن باید شورای عالی جهت اجرای آن تشکیل شود اما تا به امروز رئیس جمهوری اهتمام لازم را برای اجرای این قانون نداشته است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم گفت: در نامه مذکور اشاره کردیم که با توجه به اجرایی نشدن قانون ساماندهی تهران و انتقال پایتخت اداری و سیاسی، مسئولان را ارشاد دهند و تذکرات لازم نیز از سوی ایشان داده شود تا شاهد ساماندهی کلانشهر تهران باشیم.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها