رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 245846

نقش تاثیرگذار آیت‌الله سیستانی در انسجام مردم عراق

ساعت 24-یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس از دیدار رئیس و اعضای این کمیسیون با کمیسیون اوقاف مجلس عراق خبر داد.

1
style="text-align:justify">سیده فاطمه ذوالقدر در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در نشستی که امروز یکشنبه با هیئت پارلمانی عراق و اعضای کمیسیون اوقاف پارلمان این کشور داشتیم و نقاط مشترک ایران و عراق به عنوان دو کشور دوست و همسایه در حوزه دینی و فرهنگی تاکید شد.

وی افزود: خوشبختانه پس از چند سال مبارزات سخت در عراق گروهک تروریستی داعش در این کشور در حال از بین رفتن است. هیئت پارلمانی عراق در همین راستا از کمک و حمایت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تشکر کرد و گفت که ایران می تواند کمک کند که عراق بعد از داعش نیز شرایط خوبی داشته باشد. و احیاناً افکار داعش در نسل جوان این کشور و بین مردم باقی نماند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در این نشست بر لزوم یافتن راهکار برای دوران پس از داعش و حفظ اتحاد قومی و مذهبی تاکید شد تا اثرات افراطی گرایی های داعش از بین برود.

ذوالقدر با اشاره به تاکید هیئت های پارلمانی دو کشور بر تعامل بیشتر مجالس ایران و عراق گفت: خانم هناء الطایی نماینده مردم بغداد و عضو کمیسیون اوقاف پارلمان این کشور در این نشست خواستار برگزاری میزگردی با حضور نخبگان دو کشور در راستای تعمیق روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بین ایران و عراق شد.

به گفته این عضو هیئت رئیسه فرانکسیون زنان مجلس زنان در پارلمان عراق از بین 328 کرسی، 80 نماینده دارند و احزاب این کشور در انتخابات سهمیه ویژه ای برای زنان قرار می دهند.

ذوالقدر در پایان اضافه کرد: در نشست مشترک هیئت های پارلمانی ایران و عراق بر نقش پررنگ و تاثیرگذار مرجعیت شیعه به ویژه حضرت آیت الله سیستانی در انسجام، وحدت و همدلی احزاب، گروه ها و عشایر در عراق و پرهیز از تفرقه و تشتت در این کشور تاکید شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها