رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 246512

ادعای محسن رضایی

محبوبیت روحانی زیر ۴۰ درصد است

اصولگراها و اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مساله اقتصاد را حل کنند

ساعت ۲۴- محسن رضایی ۲۷ سال داشت که فرمانده سپاه پاسداران شد و به مدت ۱۶ سال بر این ارتش برآمده از متن انقلاب اسلامی ریاست کرد تا اینکه بنا به تصمیم خود از این منصب استعفا کرد. او بلافاصله پس از آنکه لباس نظامی را از تن بیرون آورد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است و هنوز این مقام را در اختیار دارد. اما آن طور که در گفت‌وگو با فرزانه آیینی گفته است علاقه او «اقتصاد» است و به همین دلیل در همین رشته تحصیل کرده است.

محسن رضایی
dir="RTL" style="text-align:justify">محسن رضایی که در انتخابات ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ حاضر بود و دو شکست پی‌درپی در کانامه انتخاباتی‌اش دیده می‌شود آنقدر اعتماد به نفس دارد که خود را اقتصاددان بنامد و در گفت‌وگو با ویژه‌نامه نورز شرق شمشیر از رو بسته و با صراحت روحانی را ناکارآمد می‌داند و معتقد است که محبوبیت او سقوط کرده و از نظر سقوط محبوبیت در صدر همه روسای جمهور قرار دارد.

برخی از نکات کلیدی گفت‌وگوی او با فرزانه آیینی خبرنگار سیاسی شرق را می‌خوانید:

- دولت روحانی در اقتصاد مسیر را اشتباه رفت. او فکر می‌کرد با کلید سیاست خارجی می‌توان مشکل اقتصاد را حل کند. اگر یادتان باشد من در روزهای تبلیغاتی در انتخابات ۱۳۹۲ به جای کلید یک هزار تومانی نشان دادم. امروز معنای آن اقدام بیشتر نمایان شده است.

- آقای روحانی در انتخابات آتی کار سختی دارد چون اولین دولتی است که محبوبیتش در همان دوره اول به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است.

- برای من روشن شده که دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌توانند در دولت‌ها از پس مساله اقتصاد برآیند. من اقتصاد را پس از جنگ مهم‌ترین مساله کشور می‌دانستم. من انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را همواره از نظر اقتصادی در خطر می‌دیدم و به همین دلیل از سپاه بیرون آمدم. در سال ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ مطمئن شدم هیچ‌یک از دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌توانند مشکل اقتصاد را حل کنند به همین دلیل به طور رسمی وارد میدان انتخابات شدم و حتی لفظ «پرتگاه» را طرح کردم و تا پایان هم ماندم.

- من فکر می‌کنم باثبات‌ترین و استوارتری فردی که روی مبانی و معیارهای انقلاب حرکت می‌کند من هستم و به همین دلیل من مثل برخی فرسوده و یا از رده خارج نشدم.

- قرارگاه خاتم‌الانبیا در سال ۱۳۶۸ به درخواست دولت سازندگی تاسیس شد و تا همین امروز هیچ دولتی نبوده که به ما بگوید ما به این قرارگاه نیاز نداریم.

- امروز حداقل ۲۳ هزار پیمانکار در کشور وجود دارد که در سال پایان جنگ نبودند و قرارگاه خاتم‌الانبیا کار را با همین پیمانکارها انجام می‌دهد.

- آیا دولت که توان دارد مساله‌ای هسته‌ای را حل کند، دولتی که توان دارد سانتریفیوژها را تعطیل کند نمی‌توان مشکل یک پیمانکار را حل کند؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها