رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 247209

مشهورترین کاخ های ریاست جمهوری کجا است؟

ساعت 24-طبیعی است که کاخ‌های ریاست جمهوری از آنجا که بیشتر در معرض توجه دیگر ملت‌ها هستند، با شکوه هرچه تمام‌تر ساخته شوند.

45
منتخب یک ملت شدن،‌ مسلما یکی از پرافتخارترین و پرخواهان‌ترین افتخارهای قابل تصور است. با این حال، امتیازات بسیار دیگری هم برای چنین جایگاه قدرتمندی وجود دارد. نه تنها این شخصیت‌ها به اقصی نقاط جهان و آن هم در هواپیماهای عالی،‌ نظیر «ایر فورس وان» سفر می‌کنند، بلکه هر جا که قدم می‌گذارند با آن‌ها مانند یک مهمان افتخاری رفتار می‌شود. شاید هیچ یک از امتیازات یک رئیس جمهور لذت‌بخش‌تر از زندگی کردن در یک عمارت باشکوه در طول دوران زعامتش نباشد. کشورها از این ساختمان‌های حیرت‌آور اغلب برای به‌رخ‌کشیدن هویت فرهنگی‌شان به جهان،‌ استفاده می‌کنند، از «پالاسیو دا الورادا»ی (Palacio da Alvorada) مدرن در برزیل گرفته تا کاخ ریاست جمهوری رنگ‌آمیزی‌شده‌ی ویتنام.

کاخ ریاست جمهوری لهستان،‌ ورشو

کاخ ریاست جمهوری لهستان در ورشو برای اولین بار در سال ۱۶۴۳ توسط معمار لهستانی «کریستیان پیوتر آیگنر» (Chrystian Piotr Aigner) طراحی و ساخته شد. ولی این ساختمان تا سال ۱۸۱۸ برای امور بروکراتیک مورد استفاده قرار نگرفت. در جلوی ساختمان مجسمه‌ای از «یوزف پنیاتوفسکی» (Jozef Poniatowski)،‌ یک ژنرال لهستانی که دست آخر در سال ۱۸۱۸ به مارشال امپراتوری فرانسه تبدیل شد، خودنمایی می‌کند.

کاخ ریاست جمهوری لهستان

کاخ بلم (Belem Palace)، لیسبون، پرتغال

کاخ بلم واقع در لیسبون پرتغال،‌ در سال ۱۷۵۴ کامل شد. در ابتدا این کاخ منزلگاه تنی چند از شاهان پرتغال بود. اما در سال ۱۹۱۰ به اقامتگاه رسمی روسای جمهور تبدیل شد.

کاخ بلم

پالاسیو دا الورادا، برزیلیا،‌ برزیل

پالاسیو دا الورادا توسط معمار برزیلی،‌ اسکار نیمی‌یر (Oscar Niemeyer) طراحی و در سال ۱۹۵۲ کامل شد. این اقامتگاه ریاست جمهوری واقع در بریزیلیا، طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ مورد بازسازی گسترده قرار گرفت. برای این بازسازی بیش از ۱۸ میلیون دلار هزینه شد.

پالاسیو دا الورادا

کاخ الیزه (Élysee Palace)،‌ پاریس،‌ فرانسه

کاخ الیزه در پاریس که در سال ۱۷۲۲ بازگشایی شد، از سال ۱۸۴۸ اقامتگاه رسمی رؤسای جمهور فرانسه بوده است. این کاخ که «آرماند-کود موله» (Armand-Claude Molet) آن را ساخته است،‌ نمونه‌ای عالی از معماری کلاسیک محسوب می‌شود.

کاخ الیزه

کاخ ریاست جمهوری سورینام، پاراماریبو

کاخ ریاست جمهوری سورینام در سال ۱۷۳۰ و به سبک «استعماری هلندی» (Dutch Colonial) ساخته شد. کشور سورینام واقع در آمریکای جنوبی،‌ تا سال ۱۹۷۰ مستعمره‌ی هلند بوده است.

کاخ ریاست جمهوری سورینام

کاخ ریاست جمهوری ویتنام، هانوی

کاخ ریاست جهوری در هانوی، منزل رسمی رئیس جمهور ویتنام است. این کاخ توسط معمار فرانسوی، «آگوستو هنری ویلدیو» (Auguste Henri Vildieu) در سال ۱۹۰۶ تکمیل و با رنگ زرد روشن رنگ‌آمیزی شد.

کاخ ریاست جمهوری ویتنام

کرملین، مسکو، روسیه

کاخ کرملین مسکو،‌ مجموعه‌ای ۶۸ هکتاری و مستحکم است که در قلب شهر قرار دارد. این بنا که در پایان قرن پانزدهم ساخته شد، چنان که فرمانروایان مختلف قدرت را در کشور به دست گرفتند، دوره‌های مختلفی از نوسازی را به خود دید. امروزه، این مجموعه منزل‌گاه رئیس جمهور روسیه است.

کاخ کرملین

کاخ رئیس جمهور ترکیه، آنکارا، ترکیه

کاخ رئیس جمهور ترکیه که در پایتخت این کشور،‌ آنکارا واقع است، به سبک سلجوقی طراحی شد. این مجموعه در کل،‌ زمینی حدود سیصد هزار متر مربع را شامل می‌شود.

کاخ رئیس جمهور ترکیه

کاخ سفید، واشنگتن، آمریکا

پس از آن که بنای اصلی در آتش‌سوزی سال ۱۸۱۴ از بین رفت، کار کاخ سفید جدید در سال ۱۸۱۷ به اتمام رسید. کاخ سفید به عنوان منزل‌گاه مقام ریاست جمهوری آمریکا، ۱۳۲ اتاق، ۳۵ حمام و شش طبقه را شامل می‌شود. برای نمای تمام‌سفید این کاخ ۵۷۰ گالن رنگ مصرف شده است.

کاخ سفید

قلعه‌ی پراگ، جمهوری چک

قلعه‌ی پراگ هم اقامتگاه رسمی رئیس جمهور جمهوری چک است. قدمت این ساختمان که ترکیبی از سبک معماری رنسانس و گوتیک است، به قرن نهم بازمی‌گردد. با مساحت تقریبی ۷۰ هزار متر مربع، قلعه‌ی پراگ بزرگ‌ترین مجموعه‌ی قلعه در دنیاست.

قلعه پراگ

کاخ بلوو، برلین، آلمان

کاخ بلوو برلین توسط معمار آلمانی، «مایکل فیلیپ دانیل باومن» (Michael Philipp Daniel Boumann)، در سال ۱۷۸۶ و به سبک نئوکلاسیک ساخته شد. اگرچه این ساختمان همیشه تحت مالکیت حکومت بوده،‌ در سال ۱۹۹۴ به اقامتگاه رسمی رئیس جمهور تبدیل شد.

کاخ بلوو

کاخ ریاست جمهوری آکوردا، آستانه،‌ قزاقستان

کاخ ریاست جمهوری آکوردا واقع در آستانه، پایتخت قزاقستان، در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. این کاخ که ارتفاعی ۸۰متری دارد، یک گنبد آبی و طلایی با یک سربرج است. این بنا محصول کار معماران، مهندسان، طراحان و سازندگانی از ده کشور جهان است.

کاخ آکوردا

کاخ هافبورگ، وین، اتریش

کاخ هافبورگ در وین که در سال ۱۲۷۹ به اتمام رسید، نمونه‌ای حیرت‌انگیز از معماری دوره‌ی باروک است. زمانی این ساختمان مقر پادشاهان ملت آلمان در امپراتوری مقدس روم و همچنین محل اقامت امپراتور اتریش تا سال ۱۹۱۸ بود. امروزه این کاخ منزل رئیس جمهوری اتریش است.

کاخ هافبورگ

کجارو
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها