رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 248349

خبر دی میستورا از جزئیات مذاکرات ژنو

ساعت 24- دفتر نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از آغاز مجدد مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه در روزهای آینده خبر داد.

سازمان ملل
style="text-align:justify">دفتر نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که مذاکرات حل بحران سوریه موسوم به ژنو میان گروه های سوری روز ۲۳ مارس از سر گرفته خواهد شد.


به گزارش العهد، دفتر نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از آغاز مجدد مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه در روزهای آینده خبر داد.

دفتر «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که مذاکرات حل بحران سوریه موسوم به ژنو میان گروه های سوری روز ۲۳ مارس از سر گرفته خواهد شد.

گفتنی است، جمعه ۱۳ اسفند دور قبلی مذاکرات در مورد بحران سوریه بدون نتیجه مشخصی بعد از ۸ روز مذاکره در ژنو سوئیس به پایان رسید.

دی میستورا نیز در این دور از گفتگوها پیشنهاد ۱۲ ماده ای مطرح کرد.

در طرح دی میستورا آمده است، تنها ملت سوریه در مورد آینده این کشور تصمیم می گیرد و نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن را به دور از هر گونه فشارهای خارجی و از طریق ابرازهای دموکراتیک انتخاب می کند.

وی در طرح خود بر حاکمیت قانون، تفکیک قوا، استقلال دستگاه قضایی، وحدت ملی و به رسمیت شناختن تنوع فرهنگی در جامعه سوریه تاکید کرد و افزود: دولت سوریه فرقه ای نخواهد بود، بلکه دموکراتیک و مبتنی بر اصول و مبانی مدیریت جامع خواهد بود.

دی میستورا این بار به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ در مورد دستیابی به راه حل سیاسی و آتش بس صادر شد، هیچ اشاره ای نکرد.

فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشست خبری خود بعد از پایان مذاکرات بر لزوم تداوم مذاکرات غیر مستقیم بین طرف ‌های سوری تأکید کرد و گفت که می خواهد از طرف های مذاکره کننده سوری برای شرکت در ژنو ۵ دعوت کند.

فرستاده سازمان ملل به سوریه در پایان گفت: ما از تشکیل هیئت یکپارچه و واحد معارضان حمایت می کنیم و به تلاش هایمان در این زمینه ادامه خواهیم داد و در همین زمینه پیشنهاد ۱۲ بندی ارائه دادیم.
مهر
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها