رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 249655

چندین کشور ورود گوشت های برزیلی را ممنوع کردند

ساعت24-با بالا گرفتن بحران گوشت و مرغ های فاسد در برزیل که بزرگترین صادر کننده گوشت در جهان است بسیاری از کشورهای جهان واردات گوشت از برزیل را ممنوع کرده اند.

بحران گوشت آلوده در برزیل
به گزارش خبرگزاری فرانسه بزرگترین رقم صادرات برزیل گوشت است و بروز این بحران در برزیل که مدت ها است با بحران فساد روبرو است و به تازگی دیلما روسف رئیس جمهوری این کشور به دلیل دخالت در برخی پرونده های فساد با رای کنگره این کشور از کار برکنار شده است بحران بزرگی ایجاد کرده است.

برزیل یکی از صادر کنندگان گوشت به ایران نیز محسوب می شود و هنوز مشخص نیست که واردات گوشت این کشور به ایران نیز ممنوع خواهد شد یا خیر.در حال حاضر اتحادیه اروپا چین شیلی و کره جنوبی واردات گوشت و مرغ از برزیل را ممنوع کرده اند.برزیل در سال 2015 به ارزش 4 میلیارد و هفصد میلیون دلار گوشت و مرغ به کشور های مختلف جهان صادر کرد.میزان صادرات گوشت و مرغ برزیل در سال 2016 شش ممیز هشتادو پنج درصد کاهش یافت و به 4میلیارد و 300میلیون دلار رسید.میزان صادرات این کشور به ایران در سال 2016 حدود 8.61 درصد بوده است.این کشور به هنگ کنگ چین مصر روسیه گوشت صادر می کند.در سال 2016 برزیل به میزان 5میلیاردو900 میلیون دلار گوشت مرغ به عربستان سعودی چین ژاپن امارات متحده عربی و هنگ کنگ صادر می کند. براساس گزارش های منتشرشده از سوی مسئولان امور بهداشتی این کشور گوشت های آلوده به مواد زیان آور و سرطان زا و حتی فاسد که با آغشته کردن آن به موادی که فساد گوشت را پنهان می کند و به نظر کارشناسان سرطان زا است با کمک برخی مسئولان استاندارد و بهداشت در این کشور انجام شده است.علاوه براین گوشت های مرغ به سالمونلا که باکتری بسیار بیماری زا و خطرناکی است آلوده بوده است. مسئولان بهداشت و استاندارد با رشوه تاریخ های تولید گوشت و مرغ را تغییر می دادند و از انجام آزمایش های بهداشتی جشم پوشی می کردند.براساس گزارش های منتشر شده ماموران امنیتی تعدادی از مراکز تولید گوشت های فاسد را تعطیل کرده و برخی افراد مسئول در این زمینه را بازداشت کرده اند.

ماموران بهداشتی در فروشگاه های بزرگ برزیل در حال جمع آوری گوشت های آلوده و بررسی محصولات تولید شده با گوشت مانند سوسیس هستند.

مایکل تمر رئیس جمهوری برزیل در مراسمی با حضور کشورهای وارد کننده گوشت از برزیل تلاش کرد که مسئله آلوده بودن گوشت های صادراتی را اصلاح کند.

نمودار میزان صادرات و کشورهای وارد کننده گوشت و مرغ از برزیل در سال های 2015 و 2016

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها