رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 249785

یک شرکت چینی به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران در دادگاه آمریکا محکوم شد

ساعت 24-وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: یک شرکت چینی به خاطر نقض تحریم‌های ایران به پرداخت 900 میلیون دلار به دولت آمریکا محکوم شده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، شرکت چینی «ZTE» در دادگاه اعتراف کرده که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را برای فروش فناوری به ایران دور زده و نقض کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شرکت ZTE امروز در دادگاه به دست داشتن در نقض تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از طریق النتقال اقلام آمریکایی و فناوری آمریکایی به ایران و اعلام اظهارنامه جعلی در دادگاه گناهکار شناخته شد».

بر اساس بیانیه دادگاه، این شرکت چینی در سال 2010 میلادی قراردادهایی را برای حمل و نقل غیرقانونی به ایران منعقد کرده است. طبق این قراردادها این شرکت موافقت کرده که تجهیزات ساخت داخل چین را به ایران انتقال دهد اما در عوض فناوری آمریکایی را به ایران منتقل کرده است.

بنا بر این بیانیه، این شرکت در سال 2012 میلادی فروش تجهیزات آمریکایی به ایران را متوقف کرده بود اما یک سال بعد مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است. این شرکت تلاش کرده بود تا تمام اطلاعات مرتبط با معاملات با مشتریان ایرانی را مخفی کند.

بر اساس حکم دادگاه، این شرکت چینی به پرداخت حدود 900 میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا محکوم شده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها