رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 249927

شکست دیگری برای ترامپ/ کنگره آمریکا لایحه خدمات درمانی ترامپ را از دستور کار خارج کرد

ساعت 24-رئیس مجلس نمایندگان آمریکا لایحه خدمات درمانی دولت «دونالد ترامپ» را از دستور کار خارج کرد. قرار بود امشب درباره این لایحه رای گیری شود.

رأی گیری درباره لایحه خدمات درمانی پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که قرار بود جایگزینی برای لایحه مطرح در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا موسوم به «اوباماکر» باشد، منتفی شد.

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه مشخص شده بود این لایحه تعداد آراء لازم برای تصویب در کنگره را بدست نمی آورد، از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواسته است تا این لایحه را از دستور کار کنگره خارج کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ پس از آنکه این لایحه از دستور کار کنگره خارج شد، اعلام کرد که توافق درباره طرح خدمات درمانی جایگزین اوباماکر، «بسیار نزدیک» بود. بنا به گفته رئیس جمهوری آمریکا، جمهوریخواهان تنها ده تا پانزده رأی برای تصویب این لایحه کم داشتند.

ترامپ گفته که از رئیس مجلس نمایندگان تشکر می کند و حالا از این پس جمهوریخواهان می توانند روی اصلاحات مالیاتی کار کنند. ماوی اظهار داشته که قانون «اوباماکر» به زودی منفجر و نابود خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این لایحه در شرایطی موفق نشد آراء مورد نیاز را بدست آورد که کاخ سفید و متحدانش در کنگره اقدامات بسیاری برای لابی گری در این خصوص صورت داده بودند.

رایان در کنفرانس مطبوعاتی که در این رابطه برگزار کرد، گفت، از این پس تا زمانی نامعلوم و برای آینده ای قابل پیش بینی با قانون «اوباماکر» زندگی خواهیم کرد.

وی افزود، ما در این رابطه تلاش بسیاری کردیم اما 216 رأی مورد نیاز برای تصویب لایحه جدید را نداشتیم. بنابر این عاقلانه ترین اقدام این بود که رأی گیری را انجام ندهیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرده که حاضر است با دموکرات های کنگره برای انجام اصلاحاتی در قانون خدمات درمانی آمریکا همکاری کند.

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد که لغو لایحه اصلاحات قانون خدمات درمانی به یک «طرح خدمات درمانی حتی بهتر» خواهد انجامید.

وی ادامه داد: « من معتقدم که بازندگان اصلی «نانسی پلوسی» و سناتور شومر هستند چرا که حالا همان اوباماکر را دارند و نه بیشتر از آن».

«نانسی پلوسی» رئیس اقلیت مجلس نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کرد: «امروز یک پیروزی برای مردم آمریکا است».

یکی از انتقادات مهم به طرح خدمات درمانی دولت ترامپ این است که بیش از ۲۰ میلیون نفر از افرادی که تحت پوشش طرح اوباما قرار داشتند، از شمول طرح جدید خارج شده و عملا هیچ بیمه خدمات درمانی‌ای نخواهند داشت.

بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، بیشترین آسیب این طرح متوجه طبقه کارگری می‌شود که پایگاه رأی اصلی ترامپ بوده‌اند.

ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی با بیان اینکه طرح خدمات درمانی اوباما هزینه‌های سنگینی را متوجه خانواده‌های آمریکایی کرده، وعده داده بود که طرح ارزان‌تر و فراگیرتری را ارائه کند.

با این وجود طرح پیشنهادی دولت ترامپ آنقدر نقاط ضعف دارد که بخش بزرگی از جمهوری‌خواهان هم حاضر به حمایت از آن نشده‌اند.

این طرح دومین وعده انتخاباتی مهم ترامپ است که در عمل با بن‌بست مواجه می‌شود. پیش از این، او در اجرای وعده ایجاد محدودیت برای ورود اتباع کشورهای مسلمان هم با مشکل مواجه شده بود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها