رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 249944

هشدار فرمانده آمریکایی درباره حمله موشکی احتمالی کره شمالی به آلاسکا

ساعت24-با بالاگرفتن تنش در روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ، یک فرمانده آمریکایی هشدار داد ایالت آلاسکا می‌تواند هدف احتمالی موشک‌های کره شمالی باشد.

+-*/7456+59+
style="text-align:justify">به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی‌وی، یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا با هشدار دربارۀ آن که ایالت آلاسکا می‌تواند هدف احتمالی موشک‌های کرۀ شمالی باشد، خواستار افزایش بودجۀ نظامی این ایالت شده است.

ژنرال کنث اس.ویلزبک روز پنج‌شنبه در کمیتۀ مشترک خدمات مسلح کنگرۀ آمریکا گفت مسئولان نظامی مستقر در آلاسکا نگران پیشرفت‌های کرۀ شمالی در تولید موشک‌های بالستیک هستند.

وی گفت: «مسلماً کرۀ شمالی و لفاظی‌هایی که از سوی کرۀ شمالی مطرح می‌شود و فعالیت‌هایی که می‌بینیم، من را به عنوان یک فرماندۀ نظامی از این مساله نگران می‌کند که این تهدید افزایش می‌یابد.»

این فرماندۀ امریکایی به این کمیته یادآور شد که در سال مالی 2017 بودجه‌ای 561 میلیون دلاری به منظور تکمیل پروژه‌های نظامی ایالت آلاسکا، به این ایالت اختصاص یافت.

از این بودجه قرار بود به منظور ارتقاء شبکۀ سامانه‌های موشکی استفاده شود و پایگاه هوایی ایلسون به منظور میزبانی از دو اسکادران جنگنده‌های اف-35، در مجموع 54 فروند جنگنده، تا سال 2020 آماده شود.

ویلزبک در ادامه گفت: «به خاطر ماهیت استراتژیک آلاسکا که فرض می کنیم، و به آن دلیل ما از این سرزمین دفاع می‌کنیم، امکاناتی در اینجا هست که می‌تواند هدف (حملات کرۀ شمالی) محسوب شود، به همین دلیل است که ما نیروهایی در اینجا داریم که قادرند از این منطقه از ملت دفاع کنند.»

در محافل نظامی آمریکا، آلاسکا عموما آخرین خط دفاعی در مقابل حملات اتمی دشمنان این کشور مانند کرۀ شمالی به شمار می‌آید.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که تنش میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به ویژه هم‌زمان با برگزاری رزمایش نظامی مشترک امریکا و کرۀ جنوبی در شبه‌جزیرۀ کره بالا گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها