رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 249967

محسن هاشمی:

زندگی درتهران را دلپذیرتر کنیم/فکر می کنم قالیباف رکورد طولانی ترین دوره شهرداری را بزند

ساعت24-محسن هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه باید زندگی در تهران را دلپذیرتر کنیم، گفت: فکر می‌کنم آقای قالیباف رکورد طولانی‌ترین دوره شهرداری را در پایان این دوره بزند.

محسن هاشمی
محسن هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش و پس از ثبت‌نام در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه ۲۴ ساله خود در حوزه حمل و نقل شهری، اظهار داشت: سابقه عمرانی و اجتماعی من بعد از تحصیلاتم، حدود ۳۰ سال می شود و این اقتضاء می‌کند که تجربیاتم را در صورت اعتماد شهروندان تهرانی در اختیار آنها قرار دهم.

وی افزود: تهران با وجود سابقه ۲۰۰ ساله و خدمات زیادی که در این شهر ارائه شده، هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و مردم نیز ابتدا آلودگی هوا و سپس حمل و نقل و ترافیک را به عنوان مشکلات خود مطرح می کنند.

هاشمی با گرامیداشت یاد آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: ایشان در طول فعالیت های اجتماعی خود، حتی در روزهای بحرانی جنگ نیز، دغدغه توسعه پایدار شهرها را داشت که نمونه اظهارات ایشان در فضای مجازی وجود دارد که بر توسعه پایدار و قانونمند فعالیت های عمرانی شهر تهران تأکید داشته اند.

وی عنوان کرد: با توجه به تجربیاتم و نیز براساس توصیه پدرانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری در ملاقات اخیر با ایشان، مسیر انقلابی و جهادی همراه با تعقل را در شهر تهران پیشنهاد می‌کنم و امیدوارم که با همفکری و خرد جمعی و با پرهیز از تصمیمات عجولانه و با رفتن به سمت تولید و درآمد پایدار و توسعه شهر تهران، بتوانیم زندگی در این شهر را برای مردم دلپذیرتر کنیم.

فرزند ارشد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی در مورد نظر خانواده آن مرحوم نسبت به نامگذاری یک خیابان تهران به نام آیت الله هاشمی تصریح کرد: مسئولان شهر تلاش می‌کنند که با نامگذاری، نام ایشان را زنده نگهدارند و من هم نمی توانم بگویم که موافق یا مخالفم؛ این تصمیمی است که در کمیسیون نامگذاری شورای شهر باید اتخاذ شود و هر تصمیمی گرفته شود، مورد احترام است.

هاشمی افزود: اگر از ما هم در کمیسیون دعوت شود، نظر خود را در آنجا ابراز می کنیم.

مطرح شدن موضوع انتخاب شهردار آینده، الان یک بحث انحرافی است

داوطلب نامزدی در انتخابات آینده شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره نظر وی نسبت به مطرح شدن نامش به عنوان شهردار آینده تهران گفت: انتخاب شهردار باید توسط «نصف + ۱» اعضای شورا انجام شود و فعلاً این مسئله مهم است که چه کسانی مورد اعتماد مردم قرار می گیرند و بر روی صندلی شورا قرار می‌نشینند؛ مطرح شدن موضوع شهردار آینده، الان یک بحث انحرافی است.

فکر می کنم قالیباف رکورد طولانی ترین دوره شهرداری را بزند

محسن هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه وی نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر تهران و مدیریت ۱۲ ساله اخیر شهرداری گفت: تهران در ۲۰۰ سال سابقه خود، بیش از یکصد شهردار را دیده است که متوسط عمر آنها دو سال بوده است؛ البته آقایان قالیباف و کرباسچی و بوذرجمهر (شهردار قبل از انقلاب) طولانی ترین دوره ها داشته اند که فکر می کنم آقای قالیباف رکورد طولانی ترین دوره شهرداری را در پایان این دوره بزند.

وی در عین حال تصریح کرد: کم کم نقش شهردار در مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر تهران کم می شود، چراکه سازمان فرهنگی، هنری شهرداری مطابق اساسنامه خود در این رابطه فعالیت و برنامه ریزی می‌کند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها