رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 249976

کمک 830 میلیون روبلی چین به ارتش قرقیزستان

ساعت24-ستاد کل نیروهای مسلح قرقیزستان از تخصیص بودجه 830 میلیون روبلی چین برای کمک به ارتش این کشور خبر داد.

اداره مطبوعاتی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری قرقیزستان، در وب‌سایت رسمی خود از تخصیص بودجه 830 میلیون روبلی چین برای کمک به ارتش این کشور خبر داد.

به گفته مقامات نظامی قرقیز، این توافقنامه پس از مذاکرات سرهنگ «چان وانسیوآن» وزیر دفاع چین با «رایم‌بیردی دوی‌شین‌بیف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرقیزستان در «پکن» به تصویب رسید.

علاوه بر این مقامات نظامی قرقیز و چین در خصوص مسائل مربوط به همکاری 2 جانبه در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، تأمین امنیت در آسیای مرکزی و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی گفتگو کردند.

پیش از این دولت چین، بارها و بارها حمایت‌های مختلفی را به ارتش قرقیزستان ارائه کرده است.

در اواسط ماه ژوئن سال 2016، وزارت دفاع چین، بیش از 348 روبل کمک نظامی بلاعوض برای ساخت ایستگاه‌های بازرسی بین‌المللی در مرز قرقیزستان و چین ارائه کرد.

علاوه بر این، به طور منظم روسیه و قزاقستان به نیروهای مسلح قرقیزستان کمک می‌کنند که بزرگ‌ترین مقیاس کمک نظامی در چارچوب توافق بین دولتی روسیه و قرقیزستان که در پاییز سال 2013 امضا شد، به قرقیزستان ارائه می‌شود.

طبق این قراردادنامه، روسیه وسایل نقلیه زرهی، توپخانه، سیستم‌های راکت‌انداز چندگانه، تجهیزات ارتباطی و اطلاعاتی و همچنین هلی‌کوپتری به ارزش 1.5 میلیارد دلار به قرقیزستان عرضه می‌کند.

علاوه بر این روسیه اعلام کرده است که برای ارتقاء سیستم دفاعی هوایی قرقیزستان آمادگی لازم را دارد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها