رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 250004

شکست ترامپ در طرح بیمه همگانی، بورس آمریکا را زمین زد

ساعت24-شاخص ها در بازار آمریکا با بیشترین میزان کاهش هفتگی مواجه شدند در حالی که ترامپ از تصویب لایحه بیمه همگانی باز ماند.

-*/7+6489+145+
جمهوری خواهان مجلس نمایندگان ایالات آمریکا بعد از ظهر جمعه، نتوانستند "لایحه جدید بیمه همگانی" را به تصویب برسانند. این لایحه دولت آمریکا سبب کاهش کسری بودجه فدرال می شود با این حال شمار شهروندان بدون بیمه را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، ناکامی دولت ترامپ در خصوص تصویب این لایجه موجب افت شاخص ها در بازارهای این کشور شد.

۷۳ درصد نمایندگان دموکرات و ۲۲ درصد نمایندگان جمهوری خواه بر این باورند که طرح جایگزین، بهتر از طرح بیمه اوباما، ملقب به "اوباما کر" نیست.

هدف از ارائه این طرح مورد مناقشه، لغو "اوباما کر" یا بیمه همگانی است که دولت دموکرات باراک اوباما طراحی و به اجرا گذاشته بود.

برآورد می شود تا سال ۲۰۲۶ میلادی شمار شهروندان آمریکایی فاقد بیمه درمانی به ۵۲ میلیون تن افزایش یابد. این رقم در حال حاضر نشان می دهد که ۲۸ میلیون شهروند ایالات متحده آمریکا بیمه درمانی ندارند.

بدین ترتیب، شاخص اس اند پی با کاهش ۱.۴ درصدی همراه شد در حالی که شاخص داوجونز افت ۱.۵ درصدی را به ثبت رساند.

چارلی ریپلی، تحلیل گر ارشد شرکت سرمایه گذاری آلیانز در این خصوص اظهار داشت: سهامداران و فعالان بازارهای سهام، با لغو لایحه بیمه همگانی ترامپ، نسبت به تصویب طرح کاهش میزان مالیات دهی شرکت ها نیز ناامید شدند و معتقدند مجلس نمایندگان با طرح های دولت جدید مخالف است.

در این میان، قیمت سهام شرکت های خدمات مالی و بانکی نیز با کاهش قیمت همراه شدند و شاخص این گروه افت ۳.۸ درصدی را از خود به جای گذاشت.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها