رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 250050

پوتین ها دست از ماجراجویی بر نمی دارند

پسر عموی پوتین ماشین پولشویی در اروپا

ساعت24-انگار ناف پوتین های روسی را با ماجراجویی گره زده اند و آنها به رهبری ولادیمیر که زرادخانه بزرگی از اسلحه برجای مانده از دوران بلشویکها را در اختیار دارد کارهای عجیب انجام می دهند .حالا پسر عموی پوتین متهم است در یک دوره چهارساله بیش از ۲۰ میلیارد دلار پول کثیف از روسیه به اتحادیه اروپا منتقل کرده است است.

-*7+59599556
style="text-align:justify">پسر عموی ولادیمر پوتین به دست داشتن در این پولشویی متهم است.چهار پرداخت شش رقمی برای لباس‌های زنانه و مردانه توسط یک مشتری روسی در شرکت مُد «بگنر» مونیخ سرآغاز پیگیری یک شبکه پولشویی روسی است که طی یک دوره چهارساله حداقل ۲۰.۷ میلیارد دلار پولشویی کرده است.

روزنامه «زود دویچه تسایتونگ» و «گاردین» به همراه گروهی دیگر از رسانه‌ها در چهارچوب «پروژه گزارشگری در باره جرایم سازمان یافته و فساد» به اسنادی دست یافته‌اند که از فعالیت گسترده یک شبکه پولشویی روسی در آلمان و اتحادیه اروپا حکایت دارد.بر پایه این گزارش چهار مرحله پرداخت شش رقمی به شرکت بگنر در سال ۲۰۱۳ رخ داده که اسناد آن مخدوش است.گزارشگران پس از بررسی اسناد به این نتیجه رسیده‌اند که این مبلغ توسط یک شرکت پرداخت شده و «پول‌ کثیف» است که از روسیه وارد چرخه پولشویی شده است.

مدیران این شرکت دریافت پول از این شبکه را به صورت رسمی نپذیرفته‌اند.این گزارش این شبکه را که از نفوذ مالی و سیاسی برخوردار است «ماشین لباسشویی روسی» نامیده که طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴، حداقل ۲۰.۷ میلیارد دلار پول از روسیه به یک بانک در مولداوی منتقل و با آن تجارت کرده‌اند.براساس اسناد به دست آمده این شبکه از دو شرکت کاغذی ثبت شده در انگلیس، یک شرکت در مولداوی و یک شرکت در روسیه تشکیل شده که مبالغ کلانی را از روسیه به اتحادیه اروپا منتقل و با آن تجارت کرده‌اند.در یکی از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که یکی از دو شرکت کاغذی ثبت شده در بریتانیا مبلغ ۱ میلیون یورو وام به شرکت دیگر پرداخت کرده است. یک شرکت در مولداوی و یک شرکت در روسیه بازپرداخت این وام را ضمانت کرده‌اند اما این مبلغ هرگز پرداخت نشده است.پس از شکایت شرکت وام دهنده یک قاضی در مولداوی که به دریافت رشوه متهم است، دو ضامن را به انجام سریع تعهد شرکت وام گیرنده و بازپرداخت وام محکوم می‌کند. پس از این حکم مبلغ وام از روسیه به یک حساب بانکی «مولدین دکن بانک» مولداوی Moldindconbank واریز شده و از آنجا به حساب بانکی شرکت کاغذی وام دهنده در «کومرس بانک لتونی» انتقال یافته است.
پای پسرعموی «پوتین» در میان است
زود دویچه تسایتونگ در بررسی ۷۰ هزار قبض واریز شده به حساب شرکت‌های آلمانی توانسته ۶۶۲ مورد را شناسایی کند که مبالغی از کومرس بانک لتونی ابه آن‌ها انتقال یافته است. این گزارش علاوه بر بوگنر سه شرکت آلمانی دیگر که با این شبکه در ارتباط بوده‌اند را افشاء کرده است.یک شرکت تولیدی مواد غذایی که ۱۵ تن خمیر فرانسوی به روسیه صادر کرده است، یک شرکت تولید مواد شیمیایی که ۱.۶ میلیون یورو کالا به این شبکه فروخته و «شرکت هودر و شوارتز» به عنوان یکی از تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی برای پلیس، ارتش و نهادهای امنیتی که ۹۵۰ هزار یورو معامله با این شبکه انجام داده است.مسئولان این شرکت‌ها تا به حال حاضر به افشای نام مشتریان روسی خود که احتمال داده می‌شود با این شبکه در ارتباط بوده باشند، نشده‌اند.این بررسی نشان می‌دهد که شرکت یا افراد از روسیه، روسیه سفید و اکراین با خرید از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ لوکس ۶۶.۵ میلیون دلار به آلمان انتقال داده‌اند.مرکز ملی مبارزه با فساد مولداوی ۱۴ قاضی را به دست داشتن در پولشویی و همکاری با این شبکه متهم کرده است. همچنین چهار مامور اجرایی و هفت کارمند بانک نیز در مولداوی تحت بازجویی و تحقیق قرار گرفته‌اند. در بررسی‌ها مشخص شده است که ۵ میلیارد دلار از ۲۰.۷ میلیارد دلار در حساب بانکی مولداوی از بانک کشاورزی روسیه که ایگور پوتین پسرعموی رئیس جمهوری روسیه از اعضای هئیت مدیره آن است، واریز شده است.

پارلمان مولداوی گزارش کرده است که طی یک ماه گذشته ۲۵ نفر از کارمند دولتی، مقام نظامی، سیاستمدار طرف‌دار اتحادیه اروپا و حتی رئیس مرکز ملی مبارزه با فساد مولداوی در مرزها و فرودگاه‌های روسیه از طرف دولت روسیه برای ساعت‌های طولانی مورد تحقیق قرار گرفته‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها