رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 250414

ترزا می نامه آغاز رسمی روند بریگزیت را امضا کرد

ساعت 24- نخست وزیر انگلیس نامه تاریخی را امضا کرد که بر اساس آن روند رسمی بریگزیت آغاز خواهد شد.

ترزامی
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس امروز (چهارشنبه) این نامه را به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا ارائه خواهد کرد و به طور رسمی تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا پس از ۴۴ سال عضویت را اعلام می‌کند.

ترزامی، نخست وزیر انگلیس در سخنرانی که امروز در جمع قانون‌گذاران کشورش خواهد داشت به این مسئله اذعان خواهد کرد که رفراندوم ژوئن سال گذشته برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تفرقه‌انداز بوده است اما ابراز امیدواری می کند که انگلیس، دیگر با رأیی که به صندوق می‌اندازد تعریف نخواهد شد بلکه با تصمیم‌اش برای اجرای انتخابات و همه پرسی‌ها تعریف خواهد شد.

براساس متن سخنرانی ترزا می که توسط دفتر نخست‌وزیر منتشر شده، وی در جمع قانون‌گذاران انگلیسی خواهد گفت:‌ما یک اتحاد بزرگ با تاریخی افتخارآمیز و آینده‌ای روشن هستیم. در حال حاضر تصمیم برای خروج از اتحادیه اروپا اتخاذ شده و الان زمان آن است که ما با یکدیگر متحد باشیم.

این سخنرانی ترزامی چند ساعت پس از آن صورت خواهد گرفت که پارلمان اسکاتلند از درخواست نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند برای برگزاری رفراندومی دیگر در اعتراض به بریگزیت حمایت کرد.

چند ساعت پس از این رأی پارلمان اسکاتلند، دفتر نخست وزیری انگلیس تصویری را از ترزا می در حال امضای این نامه منتشر کرد که باعث آغاز رسمی اجرای ماده ۵۰ معاهده لیسبن اتحادیه اروپا و روند بریگزیت خواهد شد.

تیم بارو، سفیر انگلیس در اتحادیه اروپا امروز شخصا این نامه را به دونالد تاسک تقدیم خواهد کرد و روند برگزیت از آن زمان آغاز خواهد شد.

ترزامی روز سه‌شنبه پیش از ارائه این نامه تماس‌های تلفنی مجزایی با تاسک، ژان کلود یونکه، رئیس کمیسیون اروپا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برقرار کرد.

به گفته دفتر نخست وزیری انگلیس آن‌ها بر اهمیت برقرای مذاکراتی سازنده و مثبت و تضمین یک روند خروج صلح‌آمیز تأکید کردند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها