رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 250454

درخواست پاپ برای امحای تسلیحات هسته‌ای

ساعت 24- رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار تلاش جمعی و چند جانبه برای امحای تسلیحات هسته ای شد و خطاب به کنفرانس سازمان ملل در خصوص معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای گفت: صلح و ثبات بین المللی نمی‌تواند بر مبنای حس نادرست امنیتی، تهدید، تخریب یا نابودی کامل و یا صرفا حفظ تعادل قدرت قرار گیرد.

پاپ
به گزارش رویترز، پس از آنکه مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر سال گذشته به مذاکره در خصوص معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای که به لحاظ قانونی الزام آور باشد رای داد این کنفرانس در 27 مارس سال جاری میلادی در نیویورک برگزار شد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در نامه‌ای به این کنفرانس گفت: بازدارندگی هسته ای در برابر تهدیدات اساسی قرن 21 به ویژه تروریسم جنگ‌های نامتقارن، امنیت سایبری، مشکلات محیط زیستی و فقر کارآمد نیست.

وی افزود: هنگامی که ما به پیامدهای فاجعه بار انسانی و محیط زیستی که استفاده از تسلیحات اتمی به بار می‌آورد می‌اندیشیم نگرانی‌هایمان دو چندان می‌شود چرا که استفاده از این نوع تسلیحات تاثیرات بی حد و حصر و مخربی دارد. ما باید از خودمان بپرسیم که ثبات بر مبنای ترس چقدر دوام می‌آورد، آن هم هنگامی که ترس‌ها رو به افزایش است و اعتماد میان انسان‌ها را متزلزل می‌سازد.

پاپ فرانسیس افزود: جهان باید فراتر از بازدارندگی اتمی حرکت کند. از جامعه بین المللی خواسته شده تا استراتژی‌هایی را برای حمایت از هدف صلح و ثبات و جلوگیری از رویکردهای کوته بینانه در خصوص مشکلات پیرامون امنیت ملی و بین المللی اتخاذ کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه گفت: هدف از امحای کامل تسلیحات اتمی هم یک نوع چالش است و هم امری اخلاقی و انسانی و یک رویکرد معین باید بیانگر امنیت جمعی، چند جانبه و صلح باشد و فراتر از ترس و انزوایی که بر بحث‌های امروزه قالب شده حرکت کند.

وی افزود: این انعکاس باید شامل صدای تمامی انسان‌ها از جمله جوامع مذهبی، جامعه مدنی و سازمان‌های بین المللی باشد، سرنوشت مشترک انسان‌ها، تقویت مذاکره و تقویت مکانیسم اعتماد و همکاری و ایجاد شرایطی برای جهان بدون تسلیحات اتمی را ملزم می‌سازد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها