رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 250461

رسانه های روسی:

میزبانی ویژه پوتین از روحانی

ساعت 24- دیدار رئیس جمهوری ایران با همتای روس در کاخ کرملین و تاکید سران به ارتقای روابط، امضای 14 سند و صدور بیانیه مشترک به عنوان میزبانی «ویژه ولادیمیر پوتین از حسن روحانی» تیترهای برتر روزنامه های روسی شده است.

پوتین و روحانی
رسانه های روسی که پیش از آغاز سفر، برنامه های حضور روحانی در مسکو را مورد توجه قرار داده بودند و گزارش های گوناگونی منتشر کرده بودند، از روز دوشنبه زمان ورود هیات ایرانی این موضوع را بیشتر در دستور کار قرار دادند.

دیدار دیروز رئیسان جمهوری دو کشور همزمان با برگزاری در شبکه های تلویزیونی، خبرگزاری ها و همچنین پایگاههای خبری بازتاب گسترده ای یافت.
روزنامه های روسی نیز امروز (چهارشنبه) در صفحات مختلف خود این مذاکرات را در کانون توجه قرار داده اند.

** راسیسکایا گازتا روزنامه رسمی روسیه برای مطلب خود با تیتر «مذاکرات سران ایران و روسیه در کاخ کرملین برگزار شد» مباحث مربوط به گفت وگوهای رئیسان جمهوری دو کشور را بازتاب داده است.


این روزنامه نوشت: روحانی و پوتین طرح های همکاری مشترک در حوزه های مختلفی را بررسی کردند که انرژی هسته ای را نیز در بر گرفت.
به نوشته روزنامه رسمی دولت روسیه، همکاری های نفتی و ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر نیز از دیگر بخش های مذاکره روز سه شنبه رئیسان جمهوری دو کشور بود.

** روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس نیز در بخشی از گزارش «پوتین در سالن مجلل کاخ کرملین از روحانی پذیرایی کرد»، گزارش تصویری ویژه ای روی پایگاه خود منتشر کرده است.


این روزنامه همچنین نوشته است: پوتین مجلل ترین سرسرای کاخ کرملین را به پذیرایی از میهمان خود اختصاص داد.

** روزنامه نزاویسیمایا گازتا هم در مطلب «پوتین: ایران همسایه خوب و شریک مطمئن روسیه است»، نوشت: سران دو کشور در مذاکرات خود که کاخ کرملین محل برگزاری آن بود، تحریم های یکجانبه غرب و آمریکا را غیرقانونی خواندند.


این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود افزوده است: روحانی و پوتین در دیدار خود بر لزوم تثبیت نظام عادلانه جهانی براساس معیارهای بین المللی و نخست منشور سازمان ملل تاکید کردند.

** روزنامه ایزوستیا در صفحه نخست خود با تیتر برجسته «تهران و مسکو در مسیر مشارکت راهبردی قرار گرفتند» به بیانیه مشترک رئیسان جمهوری دو کشور در جریان مذاکرات در کاخ کرملین اشاره کرده است.


این روزنامه نوشت: پوتین با استقبال از روحانی در سرسرای سبز کرملین، استقبال گرمی از همتای ایرانی خود انجام داد.


ایزوستیا افزوده است: رئیسان جمهوری ایران و روسیه افزون بر حضور در مراسم امضای اسناد، بر لزوم هماهنگی دو کشور برای مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید کردند که دستاورد مهمی است.

** روزنامه کامرسانت نیز با انتخاب تیتر «دیدار سران ایران و روسیه»، نوشت:
پوتین با استقبال گرم، میزبان همتای ایرانی خود شد و ساعت ها با هم مذاکره کردند که در سرسرای سبز کرملین برگزار شد.


این روزنامه در گزارش خود افزوده است: دو طرف با حضور مقام های بلندپایه دو کشور، تمامی موضوع های مربوط به همکاری های دوجانبه و مسائل مهم بین المللی را بررسی کردند.

رئیس جمهوری ایران در سفر به مسکو که بنا به دعوت رسمی همتای روس انجام شد، افزون بر مذاکره با پوتین و شرکت در نشست مشترک خبری با رئیس جمهوری روسیه با دیمیتری مدودیف نخست وزیر این کشور نیز مذاکره کرد.


دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه دولتی مسکو و سخنرانی در باره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی در جمع مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه، ادای احترام به آرامگاه سرباز گمنام در باغ الکساندورف نزدیک کاخ کرملین و حضور در جمع شمار زیادی از ایرانیان مقیم مسکو از دیگر برنامه های این سفر بود که شامگاه سه شنبه پایان یافت.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها